Podľa očakávania.
Gran Turismo 7 je ďalšou cross-gen first party hrou od Sony a preto asi všetkých zaujíma nie len to, ako sa hre darí na PlayStation 5, ale aj to, ako si ju môžete vychutnať v prípade, že ešte novú konzolu od Sony nemáte.
A odpovede na tieto otázky nám už tradične zodpovedal Youtuber ElAnalistaDeBits, ktorý podrobil všetky verzie hry analýze a prišiel na zaujímavé zistenia.
- Všetky verzie hry fungujú v 60FPS, aj keď občasné výkyvy vo framerate nájdeme (hlavne počas dažďa). Hlavný rozdiel je tak v rozlíšení – PlayStation 4 funguje v 1080p, PlayStation 4 Pro v Checkerboard 1800p a PlayStation 5 v natívnom 4K.
- PlayStation 5 ponúka dvojicu módov – Performance a Ray Tracing. Počas hrania však na žiaden rozdiel nenarazíte, pretože tieto módy sú aktívne iba počas opakovaných záberov, foto móde a v menu. Pri Ray Tracing móde klesne framerate na 30FPS, no aktivuje sa ray tracing. Hra teda počas hrania ray tracing nemá.
- Na PlayStation 5 je vylepšená vykresľovacia vzdialenosť, detaily, tiene, ambient occlusion effekt a taktiež má viac ľudí okolo trate a lepšiu vegetáciu.
- Najväčší rozdiel je však v nahrávacích obrazovkách. Zatiaľ čo na PlayStation 4 čakáte na preteky aj 40 sekúnd, tak na PlayStation 5 čakáte iba dve sekundy.
- Zaujímavá je implementácia DualSense ovládača. Pri hraní môžete „cítiť“ cestu, preradzovanie a triggery vytvárajú tlak pri brzdení a akcelerácii.
Ak teda aj máte PlayStation 4, tak sa nemusíte obávať, že by ste si kvalitne nezahrali.
Zdroj: Youtube