Vráti sa aj Syphon Filter?
Jeff Ross, ktorý bol kreatívnym šéfom vývoja Days Gone opustil v decembri 2020 štúdio po 20 rokoch a v priebehu toho minulého sa rozpovedal o neúspešnom pokuse vývojárov presadiť vo vedení PlayStation Studios vývoj pokračovania tejto zombie hry. A to údajne aj napriek viac ako solídnym predajom jednotky.
V podcaste bývalého tvorcu Twisted Metal a God of War Davida Jaffeho sa Ross rozpovedal o tom, čo sa v štúdiu dialo po tom, ako Sony odmietlo Days Gone 2: „Myslím si že tento nápad (vývoj Days Gone 2) bol mŕtvy už na začiatku pokusu. Mali sme hodnotenie v úrovni nad štúdiom, no nemyslíme si, že sa to kedykoľvek posunulo vyššie. Spätná väzba bola: „jednotka bol trainwreck v mnohých smeroch a hra sa nepredávala až tak skvelo, takže vás jednoducho zamestnáme s niečím iným.“
„Bolo zrejmé, že sme nemali hovoriť názov Days Gone, keď sne pracovali na návrhu, pretože bolo jasné, že značka nemá šťavu a nenachádza sa tam nič, čo by našich lokálnych manažérov nadchlo a boli by z toho nadšení. A to je zlyhanie na našej strane a bol to boj do kopca.“
Následne sa ho Sony spýtalo, či by nemali záujem reštartovať kultovú sériu Syphon Filter, no o to nemal záujem: „Jednoducho sa spýtali, či neexistuje nejaká značka, ktorú by sme mohli použiť. A jedinou našou bol Syphon Filter. No úprimne, nenapadal mi spôsob, ako značku reštartovať. Nemal som o tom záujem.“
O čo však štúdio malo záujem bol reštartovanie FPS série Resistance, ktorá bola dieťaťom štúdia Insomniac Games v ére PlayStation 3: „Navrhli sme, aby sme pracovali na Resistance hre v otvorenom svete a to by bolo skvelé. Existovalo množstvo slučiek hrateľnosti, ktoré nám napadli…písalo sa to samé a značka má mnoho aspektov, ktoré skvelo sedeli do konceptu otvoreného sveta.“
„No Sony o to nemalo záujem. Neviem, ako dobre sa predávala séria. No bolo mi jasné, že ich zaujímalo všetko, len nie Days Gone 2.“
Štúdio pracuje na zatiaľ neohlásenej hre v otvorenom svete.