Okrem iného.
Ak vás zaujímajú štatistiky predajov, tak možno ste si všimli, že predaje Call of Duty Vanguard nie sú ničím, čím by sa chcel Activision Blizzard chváliť. A ani sa nechváli, čo je na chvastúnskeho vydavateľa veľmi netradičné. Vo Veľkej Británii klesli predaje nového Call of Duty medziročne o 40% a z dostupných informácií je zrejmé, že ani v ostatných regiónoch to nebolo bohviečo, aj keď na plné čísla si budeme musieť ešte počkať.
Redakcia GamesIndustry.biz tak vytvorila hráčsky prieskum medzi hráčmi v UK a US na vzorke 671 respondentov. Toto číslo síce nie je „reprezentatívnou vzorkou,“ no určite nám to možno napovie, prečo záujem o Call of Duty v tomto roku klesol. Zo 671 opýtaných si za posledných 5 rokov kúpilo Call of Duty 284. No z nich iba 59 (21%) si kúpilo Call of Duty Vanguard.
Aké boli teda dôvody na nekúpu tohtoročného Call of Duty? Najčastejšou odpoveďou (55%) bola tá, že nemajú dostatok času na hranie Call of Duty kvôli iným hrám. 34% je už unavených z každoročného vydávania série a Vanguard je pre nich bodom zlomu. 24% z užívateľov nezaujíma tematika 2. svetovej vojny. 20% odradili recenzie, 14% stačí Call of Duty Warzone a 11% čaká na ďalšiu hru. 6% argumentovalo tým, že nechce podporovať vydavateľstvo, ktoré čelí v súčasnosti žalobám a 4% argumentovalo cenou. Iba pripomíname, že hráči mali možnosť zaškrtnúť viacero odpovedí naraz.
Analytik Christopher Dring skonštatoval, že hráči sú zahltení skvelými hrami od Warzone cez predplatné Xbox Game Pass a presvedčiť ich, aby vysolili 70-80€ za Call of Duty môže byť veľmi ťažké. A v tomto roku sa to potvrdilo.
The story I see here is gamers have lots of great things to play already, from Warzone to Game Pass. To get these people to buy something else is hard, and Vanguard’s weaker reviews, high price, controversial publisher and franchise saturation meant it was an easy pass for some
— Christopher Dring (@Chris_Dring) November 29, 2021