Všetko je o SSD.
Legendárny vývojár hier ako Marble Madness, Crash Bandicoot a Knack a v súčasnosti hlavný systémový architekt PlayStation konzol Mark Cerny prijal pozvanie na Youtube kanál magazínu Wired, aby poodhalil čo-to z tajomstiev konzoly PlayStation 5.
Podľa Cernyho začína dizajnovanie každej jednej konzoly listom prvkov, ktoré inžinieri Sony chceli dať do minulej konzoly a nemohli v kombinácii s novými nápadmi a taktiež aj list pripomienok herných vývojárov. A SSD disk bol na vrchole tohto zoznamu: „Dostávali sme žiadosti o implementáciu SSD disku ešte pri dizajnovaní PlayStation 4. Hlavne Tim Sweeney, ktorý je zakladateľom Epic Games hovoril „pevné disky držia herný priemysel.“
„Na PlayStation 4 vás rýchle cestovanie mapou môže dostať kdekoľvek v rozmedzí 15 sekúnd až minúty. Na PlayStation 5 je to veľa rýchlejšie a trvá to zlomky sekúnd. V Spider-Manovi neexistujú cesty metrom, čo ma mrzí, pretože tie sa mi páčili.“
Zaujímavý bol aj Cernyho postreh o procesore. Prezradil, že mnoho vývojárov chcelo 16-jadrový procesor, no keď sa dozvedeli, že by to znamenalo menší grafický čip, radšej ustúpili. Cerny taktiež zhodnotil komplexnosť spätnej kompatibility: „Spätná kompatibilita je komplikovaná, pretože existujú stovky esenciálnych funkcií grafického čipu na PlayStation 4 na ktoré sa vývojári spoliehali a ktoré musia byť implementované, aby hry fungovali bez problémov na PlayStation 5.“
„Dialo sa napríklad to, že keď sme aplikovali vyšší výkon do hier, tak sa zvýšil framerate, no pokazila sa hra. A tak sme museli implementovať prvky, ktoré by nám umožnili nastaviť, koľko výkonu hry zvládnu.“