Vyplýva to z diskusie za zatvorenými dverami.
Sony začiatkom tohto týždňa usporiadala 90-minútový vývojársky summit za zatvorenými dverami pre potenciálnych vývojárov PSVR 2. Japonská spoločnosť sa údajne chce „odkloniť od zaužívaných zážitkov pre VR a zamerať sa viac na AAA tituly konzolovej kvality“. To by znamenalo, že všetky hlavné tituly by boli vybavené voliteľnou podporou pre VR, podobne ako Hitman 3 či No Man’s Sky. Jednoducho povedané chcú, aby si hráči pri uvedení hier na trh mohli stiahnuť buď bežnú, alebo VR verziu.
Prečítajte si tiež
Nový patent Sony naznačuje, že PSVR2 dostane ovládač so sledovaním prstov
Spoločnosť Sony údajne podrobne opísala rôzne špecifikácie nového headsetu PSVR s kódovým označením NGVR (next-gen VR) vrátane už skôr uniknutého rozlíšenia 4000 × 2080 pixelov (2000 × 2040 na oko). YouTube kanál PSVR Without Parole, ktorý stojí za hore uvedenými informáciami tiež tvrdí, že headset využíva HDR OLED displej a má zorné pole 110 stupňov, čo je o 10 stupňov viac ako pôvodný PSVR a o 20 stupňov viac ako Quest 2.
„Hardvér je schopný flexibilného škálovania rozlíšenia, ktoré sústreďuje zdroje vykresľovania na oblasť zaostrenia hráča, čo by sa nemalo zamieňať s foveated renderingom, pretože ide o samostatný proces…, keď skombinujete FSR a foveated rendering, výrazne sa zníži zaťaženie zdrojov PlayStation 5. Tieto techniky spolu s niekoľkými ďalšími, o ktorých sa zatiaľ príliš nehovorilo, pomôžu hrám pre PSVR 2 vyzerať oveľa lepšie“ , spresňuje kanál PSVR Without Parole.
Prečítajte si tiež
Digital Foundry: Špecifikácie PlayStation VR 2 sú pôsobivé
Okrem už skôr potvrdených adaptívnych triggerov budú PSVR 2 ovládače obsahovať aj kapacitné dotykové senzory pre palec, ukazovák a prostredník a ovládače vraj dokážu sledovať, ako ďaleko od senzorov sú prsty hráča. Spoločnosť Sony údajne plánuje vydať PSVR 2 koncom roka 2022 a PSVR Without Parole tvrdí, že podrobnosti o uvedení na trh budú odhalené začiatkom budúceho roka.