Bude to mať negatívny dopad?
Po dvoch rokoch od odchodu z pozície šéfa PlayStation Studios oznámil Shawn Layden, že sa stal novým členom poradného panelu Streamline Media Group a pri tejto príležitosti sa vyjadril k rôznym aktuálnym témam, ktoré sa dotýkajú herného priemyslu a jedným z nich bola konsolidácia herného priemyslu a obrovské množstvo akvizícií herných štúdií, ktoré sa v posledných mesiacoch udiali.
A je celkom zrejmé, že Layden nie je až takým veľkým fanúšikom toho, čo sa v hernom priemysle deje a v budúcnosti to môže spôsobovať problémy: „Konsolidácia je nepriateľom diverzity v určitom ohľade. Musíte totiž zo stola zobrať veľa kúskov, ktoré tam fungujú, aby ste vytvorili veľký konglomerát. A nakoniec budeme mať problém s diverzitou. Tržby v hudobnom priemysle sú pätinou z tržieb v hernom priemysle. No vplyvom na kultúru ho prevyšuje stonásobne. Teraz sme svedkami zužovania nášho myslenia na pokračovania v zabehnutých žánroch a vytváranie určitého typu hier.“
„Moje obľúbené hry ako napríklad Parappa a Vib-Ribbon nemajú veľkú šancu presadiť sa na pódiu. To je zlé pre priemysel a aj pre fanúšikov. Postupom času to povedie k rozpadu herného priemyslu za predpokladu, keď budeme rozprávať s rovnakými ľuďmi a budeme im rozprávať rovnaké príbehy.“
Konsolidačné šialenstvo pochytilo mnohé spoločnosti v hernom priemysle. Sony nedávno ohlásilo akvizíciu štúdií Housemarque a Nixees, Electronic Arts kúpil štúdio Codemasters, Microsoft kúpil vydavateľstvo Bethesda a o masívnych akvizíciách zo strany spoločností Embracer Group a Tencent radšej ani nehovoríme. Je teda zrejmé, že v budúcnosti bude na hernom trhu menej spoločností, no tie budú väčšie. Čo je asi presne ten problém ku ktorému Layden cez svoje vyjadrenia smeruje.