Sony si vyberá starostlivo.
Po tom čo Microsoft vytiahol „power move“ a v marci tohto roka dokončil akvizíciu ZeniMax Media a 8 štúdií Bethesdy za 7,5 miliardy sa čakalo, aká bude odpoveď Sony. Rôzne mokré predstavy skákali od spoločnosti SEGA cez Square Enix až po Capcom, no je zrejmé, že Sony nerozmýšľa tak, ako ich fanúšikovia.
Japonská spoločnosť totiž siahla po fínskom štúdiu Housemarque, no ten, kto sleduje akvizície štúdií Sony vie, že toto je modus operandi. Sony je známe, že kupuje primárne štúdiá s ktorými má dlhoročnú históriu. To bol prípad Insomniac Games v roku 2019 a to je aj prípad Housemarque a pravdepodobne aj prípad Bluepoint.
Prečítajte si tiež
Kúpilo Sony okrem Housemarque aj ďalšie herné štúdio?
V rozhovore pre GQ Magazine šéf PlayStation Studios Hermen Hulst potvrdil, že sa nesnažia pretekať s Microsoftom čo sa týka nákupov nových štúdií (odhliadnuc od faktu, že Sony na to ani finančne nemá, aby súťažilo s Microsoftom).
V hernom biznise sa dejú v M&A veľké veci. Štúdiá skupuje Microsoft, Embracer Group, Tencent a aj Facebook, no Hulst odmietol, že Sony sa do toho chce zapájať: „Nie, určite nie. Sme veľmi prieberčivý ohľadom vývojárov, ktorých prinesieme. Naša posledná akvizícia Insomniac Games za 229 miliónov dolárov v roku 2019 vyšla veľmi dobre. Vždy hľadáme ľudí, ktorí majú podobné hodnoty a kreatívne ambície a budú pracovať dobre s našimi tímami aby sme mohli investovať a pomôcť im v kreatívnom procese. Neplánujeme však robiť náhodné akvizície.“
„Housemarque boli cielenou akvizíciou tímu, ktorý dobre poznáme. Množstvo spoluprác, ktoré sme mali s naším XDEV tímom a Housemarque po technickej stránke a aj po stránke manažmentu produktov a po kreatívnej stránke bolo obrovské. Takže pre nás to dávalo zmysel.“
Podľa Hulsta sa rozhovory o akvizícii začali v roku 2020 a spolu so šéfom Housemarque Ilarim Kuittinenom skonštatovali, že je celkom vtipné, že celé rokovania o akvizícii prebehli bez toho, aby sa vedenie štúdia a PlayStation Studios osobne stretli kvôli COVID-19. Akvizícia Sony však prinesie štúdiu potrebnú stabilitu a štúdio plánuje expandovať čo sa počtu vývojárov týka. Zároveň chcú vytvárať väčšie a viac ambiciózne hry k čomu im určite pomôže aj fakt, že budú môcť zdieľať technologické poznatky s ostatnými PlayStation štúdiami.