Šéf PlayStation: Rast exkluzívnych štúdií nie je iba o vyhadzovaní peňazí

Šéf PlayStation: Rast exkluzívnych štúdií nie je iba o vyhadzovaní peňazí

 

Organický rast...

Zatiaľ čo Sony investovalo do first-party štúdií dávno pred začiatkom PlayStation 4 generácie, tak Microsoft sa podobným smerom vydal až v posledných rokoch. Preto Microsoft na ovocie svojej investície zatiaľ čaká, no Sony už plody zbiera niekoľko rokov v podobe skvelo hodnotených a populárnych first-party hier.

Microsoft sa ako jedna z najbohatších spoločností na svete rozhodla svoj problém vo first-party vývoji riešiť tým najlogickejším spôsobom. Od roku 2018 kúpila 15 herných štúdií a vytvorila ďalšie dve a následne im umožňuje interný rast. Ide o skratku pre bohatých, ktorá však funguje.

Podľa šéfa PlayStation Jima Ryana sa však všetko nedá vyriešiť peniazmi. V rozhovore pre Axios prezradil, že dôležitejšie ako peniaze je kultúra: „V oblastiach v ktorých sme sa (oproti PlayStation 4 generácii) zlepšili by som vyzdvihol kalendár vydaní hier od PlayStation Studios. Starať sa o kreatívny talent nie je o tom zahrnúť ho peniazmi. Musíte im taktiež dať aj priestor na to, aby boli kreatívny, aby prijímali riziká a prichádzali s novými nápadmi.“

„Pozrite sa na Ghost of Tsushima od Sucker Punch. To nie je hra o ktorej sme si mysleli, že ju toto štúdio pripraví, no snažíme sa nebyť príliš nehybný a korporátny s našim talentom. Chceme, aby využívali náš hardvér ako kreatívnu paletu.“

„Naše herné vydania pri PlayStation 4 boli excelentné, no väčšina týchto hier prišla v druhej polovici cyklu. Preto sme sa rozhodli to vylepšiť pri tejto generácii a podľa toho, čo sme doteraz vydali sme očividne spravili progres. Len zopár mesiacov v novej generácii sme vydali neuveriteľné hry a máme pripravené ďalšie. A vývojári až teraz začínajú využívať technológiu PlayStation 5. Nemôžem sa dočkať čo naše štúdiá a third-party partneri vytvoria pre PlayStation 5.“

„Keď hry ako Spider-Man Miles Morales, Returnal a Ratchet & Clank: Rift Apart sú príkladom toho, čo môžeme dosiahnuť v prvom polroku PlayStation 5, tak si predstavte, čo uvidíme o dva až tri roky.“

Zdroj: Axios

Páči sa Vám tento článok? Zdieľajte ho!

 

Sledujte nás

Gamesite.sk
Zoznam.sk