Zopár detailov.
Dying Light 2 síce stále nemá dátum vydania, no štúdio Techland naznačilo, že možno sa jej dočkáme ešte v priebehu tohto roka. Hádam by už bolo na čase. Prvá hra v sérii vyšla ešte na začiatku roka 2015 a tak už začíname siedmy rok čakania na pokračovanie.
Prečo však vývoj pokračovania trvá tak dlho? Jedným z dôvodov možno bude nedávna správa o dosť zlom stave v samotnom štúdiu, no do určitej miery za to môže podľa programátora Łukasza Burdku aj fakt, že popri novej hre vyvíjalo štúdio aj nový engine. Chroma Engine 6 z jednotky totiž vystriedal C-Engine.
„Presun na C-Engine bol spojený s pre-produkciou hry a to pochopiteľne prinieslo svoje problémy. Bolo to však nevyhnutné, keď chceme vytvoriť detailný svet. Naši vývojári potrebovali čas, aby sa adaptovali na novú technológiu a vývojári enginu zas potrebovali čas, aby vylepšili nový editor. Úvodná fáza vydania C-Engine bola problematická pre produkciu, no bolo to potrebné, ak sme chceli naplniť ambície hry.
„C-Engine vie zvládať obrovské svety. Vďaka World Streaming technológii nemáme limit na veľkosť sveta. Nástroje ako CityBuilder nám umožňujú pokryť veľké prostredia s budovami a renderovať ich efektívne. Svet je však limitovaný tým, koľko obsahu dokážete do neho vložiť. Odhadom je však svet v Dying Light 2 asi štvornásobne väčší ako v jednotke, no taktiež je oveľa viac vertikálny, čo z neho robí pocitovo ešte väčší svet.“
Podľa Burdku sa vývojári snažia optimalizovať hru rovno aj na novú generáciu konzol a chcú dať hráčom možnosť voľby: „Plánujeme dať hráčom na výber Quality mód s ray tracingom, Performance mód s 60FPS a 4K mód. Teraz však nemôžem poskytnúť viac detailov. Snažíme sa však využiť všetok ponúkaný výkon konzol.“