Patentované, no nikdy nepoužité.
V novembri sa EA dočkalo žaloby od vlastných zákazníkov (hráčov), ktorí vydavateľa obviňovali z používania technológie s názvom Dynamic Difficulty Adjustment v móde FIFA Ultimate Team. Podľa žalobcov bol tento systém navrhnutý tak, aby robil Ultimate Team jednotlivých hráčov slabším, ako v skutočnosti bol, aby ich tým spôsobom motivoval k ďalšiemu nákupu lootboxov.
„Tento samo-udržujúci sa cyklus prináša výhody EA na úkor hráčov EA Sports hier, nakoľko Dynamic Difficulty Adjustment robí hráčov a tímy horšími, ako v skutočnosti sú, aby ich tak psychicky motivoval k ďalšiemu nákupu balíčkov s Ultimate Team kartami.“
EA kontrovalo, že síce technológiu patentovanú má, no nikdy ju v hre nepoužilo. A zdá sa, že EA malo v tomto prípade pravdu. Žalobcovia totiž po štyroch mesiacoch stiahli svoju žalobu a to po stretnutí a rozhovore s inžiniermi EA Sports.
„Aj keď EA vlastní patent na DDA technológiu, tak táto technológia nebola nikdy použitá v sériách FIFA, Madden a NHL a ani nikdy nebude. Nepoužili by sme DDA technológiu, aby sme hráčom poskytli výhodu alebo nevýhodu v online módoch v žiadnej našej hre.“
Kreatívny šéf série FIFA Matt Frior síce ešte v roku 2017 priznal, že algoritmus hry má v sebe elementy „náhodného výsledku“ kedy napríklad aj hviezdy futbalista niekedy spraví chybu, no tento systém bol v športových hrách vždy a určite nie je dizajnovaný tak, aby reagoval na výkon hráčov na ihrisku.