Nastupuje tvrdá realita.
Nová generácia konzol k nám dorazí už koncom roka a spoločnosti Sony a Microsoft vsadili na výkonný hardvér z dielne AMD. Ten v sebe ukrýva SSD technológiu, výkonné grafické čipy a procesory novej architektúry ZEN 2. Ide skutočne o zásadne zmeny oproti súčasnej generácii konzol, takže slová Johna Linnemana z Digital Foundry, že vývoj cross-gen hier je pre vývojárov bolestivý a zložitý, nie sú žiadny prekvapením.
One weird thing I’ve noticed lately is an aversion of “next-gen” exclusives as if launching a game exclusively for a next-gen machine is “anti-consumer”. This is how it’s worked before – Mario 64 didn’t exist on Super NES and it was a great thing.
— John Linneman (@dark1x) August 13, 2020
„Vývojári už nechcú vytvárať hry pre dnes už skutočne zastaralý a málo výkonný procesor AMD Jaguar, ktorý využíva PlayStation 4 a Xbox One. Hovoril som s mnohými vývojármi, aby som mal predstavu, aký bolestivý proces to je.“, dodáva Linneman.
Prečítajte si tiež
Vývojár Naughty Dog: Neočakávajte next-gen hry v 60FPS
Jeho slová potvrdila aj Liza Shulyayeva, ktorá v štúdia DICE pracovala ako softvérová inžinierka. Aj podľa nej je vývoj na rozdielny hardvér nesmierne zložitý proces. „Nie je to len o jednom tlačidle, kde sa pridávajú platformy“, upozorňuje Shulyayeva.
Rozdielny hardvér, a to v akejkoľvek forme, je teda problém, ktorý vývojári neradi riešia. Zastaralá technológia limituje vývoj a potvrdili to napríklad aj poľskí vývojári zo štúdia Bloober Team s ich hrou The Medium. Problém so starou generáciu konzol má aj Capcom, keďže ich chystaný Resident Evil Village mieri len na next-gen platformy.
Prečítajte si tiež
Halo Infinite bolo odložené na budúci rok
Úplne inú rétoriku má však ostrieľaný manažér Phil Spencer z Microsoftu. Podľa jeho slov nepredstavuje vývoj hier pre obe generácie konzol žiadny problém. „Next-gen exkluzivity idú proti tomu, o čom by hranie malo byť…“, znie známy Spencerov výrok. Aká je však realita ukáže čas, zatiaľ si môžete urobiť názor vy sami.