Podľa Cryteku je PlayStation 5 lepšou konzolou. Vývoj hier je tam vraj extrémne jednoduchý

Podľa Cryteku je PlayStation 5 lepšou konzolou. Vývoj hier je tam vraj extrémne jednoduchý

 

Ďalšie dochucovadlo do konzolového gulášu.

Výkon konzol novej generácie je vďačná diskusia, nie len pre obyčajných hráčov, ale taktiež studnica výrokov vývojárov a iných známych osobností z herného priemyslu. Nejaká skupina hovorí o výhodách nového Xboxu, tá druhá sa zas pridáva k táboru modrých.

Najnovšie sa sa pre portál Vigiato rozhovoril Ali Salehi z Cryteku, ktorý v štúdiu zastáva pozíciu softvérového inžiniera. Jedným dychom dodáva, že vývoj hier na PlayStation 5 je extrémne jednoduchý - "Mnoho vývojárov tvrdí, že PlayStation 5 je v podstate najjednoduchšia platforma na programovanie a maximálny výkon dosiahnu oveľa jednoduchšie".

Svoj názor vyjadril aj na maximálny teoretický hrubý výkon PlayStation 5 a Xbox Series X. Podľa jeho slov dosahuje Xbox Series X svoj maximálny 12 TFLOPs výkon len v najideálnejších podmienkach, zatiaľ čo PlayStation 5 dokáže pracovať so svojim 10.28 TFLOPs výkonom väčšinu času.

"Teraflopy indikujú ako rýchlo môže procesor za optimálnych podmienok teoreticky fungovať. Vo výsledku však teóriu nahádza prax a reťaz procesov, ktoré sú na sebe závislé. Ak sa jeden proces spomalí a nebude pracovať dostatočne rýchlo, tak výkon automaticky padá dole.", zdôrazňuje Salehi.

Ako problém taktiež udáva rozdelenie operačnej pamäte podľa šírky pásma, čo vraj sťažuje kódovanie hier, keďže 10 GB pracuje s priepustnosťou 560 GB/s a ostatných 6 GB len s 336 GB/s. Tomuto všetkému navyše nepomáha ani softvérové riešenie zastaralého DirectX API. Vystávajú z toho vraj rôzne problémy, ktoré budú musieť vývojári riešiť.

Je však otázne do akej miery sú tieto slová pravdivé a čo všetko je fabulácia. Je takmer isté, že vývojári, ktorí reálne pracujú s devkitom jednej či druhej platformy musia dodržiavať mlčanlivosť, takže akékoľvek diskusie môžu byť len osobnou dedukciou a nemusia sa zakladať na pravde. 

Taktiež vieme, že Phil Spencer hovoril o stálej frekvencii pokiaľ ide o GPU takty a Cerny zas o variabilnej pri PlayStation 5. Aká bude nakoniec realita však ukáže až čas. 

Zdroj: pushsquare.com

Páči sa Vám tento článok? Zdieľajte ho!

 

Sledujte nás

Gamesite.sk
Zoznam.sk