A predpokladáme, že Microsoft asi nebude ďaleko za nimi.
Jednou z hlavných tém novej generácie konzol je odbúravanie bariér pri hraní hier. SSD disky napríklad zabezpečia, že už nebudeme musieť ísť variť kávu, pokiaľ sa nám načíta hra a Microsoftom predstavená technológia Quick Resume zas zabezpečí, že sa budeme môcť pohodlne a extrémne rýchlo vrátiť do hry presne v mieste, kde sme ju prestali hrať.
Zdá sa však, že Sony možno pôjde ešte ďalej. Firma si totiž dala zaregistrovať patent, ktorý sa perfektne hodí pre Playstation 5. Jeho princípom je widget, ktorý umožní vývojárom vytvárať upravené „dlaždice,“ ktoré budú slúžiť ako rozšírenie možností hry. V týchto dlaždiciach sa napríklad bude môcť nachádzať vaša pozícia, keď ste si urobili screenshot a stlačením jedného tlačidla sa budete môcť vrátiť v hre presne na to miesto. Ďalším príkladom je multiplayerová hra, kde budete môcť začať matchmaking bez toho, aby ste vôbec zapli hru, práve cez túto minidlaždicu.
Patent môžete nájsť na tomto odkaze.
Redaktor Kotaku Jason Schreier sa k tomuto patentu vyjadril, že v zákulisí sa šušká o možnostiach operačného systému Playstation 5. Podľa jeho slov Sony v rozhovoroch s vývojármi hovorí o svojej konzole tak, že „Hrať hru na Playstation 5 by malo byť rovnako jednoduché, ako zapnúť si Netflix.“ Chcú dosiahnuť, aby sa hra načítavala okamžite a aby hráči vedeli, koľko im bude trvať ľubovoľná aktivita v hre. Cieľom tohto kroku je motivovať hráčov, aby sa nehrali len vtedy, keď majú k dispozícii dlhý časový úsek, ale aby sa hrali aj keď majú nazvyš len niekoľko minút.
Ako by to však mohlo vyzerať? Možno nejako takto