Ďalší veľký mediálny deň pre Sony.
Zdá sa, že Sony vypúšťa jednotlivé správy o svojej novej konzole a aj o dianí v spoločnosti vo fázach. A dnes je očividne ďalšia, pretože okrem faktu, že SIE Worldwide Studios majú úplne nového šéfa a Shuhei Yoshida bol preradený na nižšiu pozíciu, tak šéf SIE Jim Ryan sa trochu rozpovedal o Playstation 5.
Podľa jeho slov je Playstation 5 najjednoduchšou konzolou pre vývojárov. A zdrojom tejto informácie nie je on sám, ale vývojári a vydavatelia, ktorí majú prístup k dev-kitom.
„Jedna vec vďaka ktorej som optimistický je fakt, že vývojári a vydavatelia nám povedali, aké ľahké je rozbehnúť herný kód na Playstation 5 a že je to najjednoduchšie v histórii značky Playstation.“ Tu asi netreba pochybovať, že príprava hier na PS5 bude jednoduchšia ako nočná mora s názvom Playstation 3, no je fajn vedieť že vývojári budú mať ešte ľahšiu prácu ako pri Playstation 4.
Ryan taktiež prezradil, že na rozdiel od minulosti budú jednotlivé herné divízie Sony, konkrétne Japonská, Americká a Európska pracovať užšie, čo bolo pravdepodobne aj za nedávnou veľkou reorganizáciou firmy. Ako dôkaz toho, že je to dobrý postup uviedol Ryan marketingovú kampaň pri vydaní Marvel’s Spider-Man, ktorá bola koordinovaná spoločným tímom a výsledkom je najpredávanejšia first-party hra na konzolu Playstation 4.
Šéf SIE taktiež potvrdil, že Sony hľadá ďalšie štúdia, ktoré by pridali do rodiny štrnástich first-party štúdií, no pri hľadaní sú opatrní a taktiež je tu otázka financií – akvizícia štúdia totiž nie je lacná záležitosť.
Prečítajte si tiež
Sony kúpilo tvorcov Spider-Mana, štúdio Insomniac!
Shuhei Yoshida sa podľa jeho slov po preradení do novej pozície bude venovať primárne vzťahom s indie štúdiami, pretože podľa vlastných slov ich v Playstation 4 generácii výrazným spôsobom zanedbávali a do budúcnosti sa to má zlepšiť.
Prečítajte si tiež