Oveľa väčšie nadšenie v ňom vzbudzuje cloud hranie.
Teraz, keď už vieme, čo približne môžeme od nových konzol očakávať, tak sa k ich parametrom a hlavným zlepšeniam oproti tejto generácii vyjadrujú aj zástupcovia jednotlivých štúdií a vydavateľstiev. A jedným z nich je aj šéf populárneho štúdia Platinum Games, Atsushi Inaba, ktorý však skonštatoval, že je „ťažké byť nadšený“ z plánov Sony a Microsoftu smerom k ďalšej generácii konzol.
Prečítajte si tiež
Playstation 5 je výkonnejšia ako Xbox Scarlett. To aspoň tvrdia vývojári
Podľa jeho presun architektúry zo špecializovanej na klasickú x86, ktorá nastala s príchodom Xbox One a Playstation 4 mu ničí nadšenie z príchodu nových konzol, nakoľko vie, že konzoly tým pádom neprinesú nič nové a budú „iba pokračovať v tom, čo už existuje.“
„Je to v poriadku. Prídu nové konzoly a veci sa budú hýbať rýchlejšie, grafika bude lepšia a možno budú kratšie loading obrazovky. To všetko je dobré pre zákazníka. Ale je to viac toho istého. Nie je to nič super inovatívne. Herný hardvér bol niekedy o špecializovaných čipoch, ktoré nemohli existovať na PC. Keď sa však na ne pozriete teraz, zistíte, že spoločnosti iba berú čipy, ktoré existujú.“
„Napríklad Switch. Ten používa Tegru, ktorá už predtým fungovala na inej konzole a ďalšie dve konzoly používajú rovnaké čipy, aké môžete nájsť v PC. Je ťažké byť nadšení z vecí, keď viete, že už vlastne existujú a sú iba použité v konzolách. Preto som napríklad ja osobne viac nadšený napríklad z cloud hrania. Tie totiž reprezentujú niečo veľmi odlišné. Sú to platformy, ktoré ma vzrušujú a kde sa môže uskutočniť mnoho inovácií.“