Budúcnosť je vraj cloud.
To, že sa nezadržateľne blíži cloud hranie v prijateľnej podobe, o tom asi nikto nepochybuje. Sme dokonca v takej situácii, že Google plánuje vstup do herného biznisu čisto prostredníctvom Cloud služieb cez svoj projekt Google Stadia.
Súčasný výrobcovia konzol sú však opatrnejší. Sony má síce svoju službu Playstation Now, no nejakým zásadným spôsobom na ňu netlačí, xCloud od Microsoftu je ešte v plienkach a ohľadom Nintenda nie je počuť v cloud biznise ani chýru, ani slychu. Naproti tomu sa pozitívne smerom ku cloud budúcnosti vyjadrili aj vydavatelia ako Ubisoft, EA a ďalší.
Prečítajte si tiež
Aj Playstation 5 a aj Xbox Scarlett výkonom prekonajú Google Stadia
Šéf výrobcu čipov, Qualcomm, Cristiano Amon má však na celú situáciu jasný názor. Budúca generácia konzol bude tou poslednou: „V tomto ohľade nemám žiadne pochybnosti. Podľa nás je cloud novou konzolovou generáciou. Budete môcť hrať na ktoromkoľvek zariadení a na ktorejkoľvek obrazovke. To je budúcnosť hrania. Preto budú ďalšie konzoly od Microsoftu a Sony poslednými konzolami v histórii.“
Presuniete hranie na akékoľvek zariadenie bez potreby vysokého výkonu a budeme vidieť, že sofistikované hry sa budú dať hrať z cloudu prakticky kdekoľvek. Už minulý mesiac sme videli dôležité oznámenia týkajúce sa cloud hrania a myslím si, že ďalšie prídu.“
„Každopádne kľúčom je to, že budete môcť hrať hry na hocijakom zariadení, na ktoré by ste inak potrebovali počítač za 10 000$,“ pokračoval Amon
Uvidíme však, či sa Googlu stávka na čisto cloud hranie vyplatí. Pretože zatiaľ to vyzerá tak, že svet nie je na celosvetovú adaptáciu cloud hrania pripravený. Taktiež je smutné, že sa pri týchto debatách takmer vždy zabúda na Nintendo, ktoré je momentálne veľmi úspešné bez toho, aby hovorili o cloud hraní.