Hardcore fanúšikovia sa už od prvého odhalenia DmC od Ninja Theory spred vyše tromi rokmi triasli od strachu, čo sa bude zo sériou diať, no už na old-gen konzolách štúdio predviedlo, že jeho vývojári vedia, čo robia, a fanúšikovia na celom svete si tak mohli užiť kontroverzné, no skvelé pokračovanie Danteho križiackej výpravy proti démonickým hordám. Dante nás však neopustil ani na nových konzolách a konečne sa dočkal očakávaného next-gen vylepšenia.
Vôbec sa nemusíme baviť o tom, či je DmC ako celok dobré, lebo je skvelé, a na tom nikto nič nezmení. Definitive Edition tak prichádza na next gen konzole skôr ako pridaná hodnota, bonus pre zarytých Devil May Cry fanúšikov, ktorí si chcú užiť svoju obľúbenú sekačku, ktorá v podstate aktuálne nemá konkurenciu, a to všetko na nových konzolách a v novom kabáte. Ninja Theory spolu s Capcomom tak išli v podstate do bezrizikového vydania, na ktorom mohli iba získať. Skvelý podklad pôvodného DmC obohatili iba o samé pozitíva, ktoré vylepšujú už tak skvelú hrateľnosť, vizuál a možnosti hry.
Jednou z najhlavnejších zmien, ktoré sa automaticky dotýkajú celého gameplayu, je hra bežiaca na 1080p a plynulých 60fps, ktoré pri nadupanej akcii a nekonečných vzdušných a pozemných kombách ponúkajú ešte väčšiu kontrolu a precíznosť na bojisku. Spájanie a kombinovanie combo útokov je tak teraz plynulejšie, akčnejšie a precíznejšie ako kedykoľvek pred tým, čo prináša hráčom, ktorí hrali hru ešte na old-gen konzolách, úplne novú dynamiku a zážitok. Vizuál sa tak isto obrátil k lepšiemu a skvelo navrhnutý level dizajn a farebné schémy pôsobia v kombinácii s recesistickými témami DmC farebne a živo, čím len dodávajú do bojov ešte lepší pôžitok z hry.
Ak ste už ale DmC veterán, určite vás, rovnako ako mňa, potešia novinky ako Turbo mód, ktorý už aj tak rýchly systém hry zrýchly o 20 percent, čo robí zaujímavejším každý jeden boj, aj keď ste ho už hrali niekoľkokrát predtým. Ak by vám ani Turbo Mód v kombinácii s klasickými dostupnými stupňami náročnosti nestačili, ponúkajú vývojári z Ninja Theroy ako dezert Hardcore mód. Ten ide zapnúť pri ktorejkoľvek náročnosti aj spolu v kombinácii s Turbo módom. Medzi jeho hlavné črty patrí obmenený Style systém, ktorý teraz upadá oveľa rýchlejšie, nepriatelia majú zdvihnutý damage a okná pre parry a evade machaniky boli značne upravené vo váš neprospech a ich načasovanie bude stáť oveľa viac úsilia ako predtým.
Bohužiaľ, nie je možné preniesť svoje uložené hry z old-gen konzol a všetok progress si tak budete musieť odomknúť odznova, no aspoň si to môžete oživiť spomínaným Turbo a Hardcore módom. Ak sa veľmi nemáte radi a preferujete masochistické podmienky DmC, môžete si zapnúť dokonca novo pridaný Must Style, kde, ako názov napovedá, bude Dante bojovať iba štýlovo. V praxi to znamená, že začnete nepriateľom robiť damage iba od style ranku S a vyššie. Prajem vám veľa šťastia a nervov. Spojte si tieto tri (turbo, hardcore a must style) módy dokopy a máte pred sebou úplne novú výzvu. Absolútnou čerešničkou na torte, je nová náročnosť Gods Must Die, kde robia nepriatelia 2,5-násobný damage a nemôžete používať žiadne predmety – náročnosť hodná aj tých najviac ostrieľaných Devil May Cry veteránov, ktorí sa sťažovali, že hra neposkytuje oproti DMC 3 poriadnu výzvu. Nech sa páči!
Aby to však nebolo len oživenie klasickej, 10-hodinovej DmC kampane, prináša Definitive edition aj nový obsah v znamení DLC Vergils Downfall. Obsahovo nie je tento prídavok žiadne terno, no je to aspoň niečo navyše, no na základnú hru a Danteho štýl určite nemá. Okrem základnej kampane Vergila pridáva DLC aj novú, 60-poschodovú arénovku Vergils Bloody Palace, čo je vlastne obdoba tej, ktorú poznáme z Danteho základnej verzie. Pre mierne oživenie pridali autori aj zopár nových herných skinov ako pre Danteho, tak aj pre Vergila, a pekným prídavkom je aj pridanie lock-on mechaniky, ktorá vám zabezpečí zameranie na najnebezpečnejšie ciele v mori démonov
Informácie o hre
Devil May Cry: Definitive Edition 2015
Klasická herná séria znovu ožíva v ďalšom pokračovaní! Štúdio Ninja Theory (stojace za hrami Heavenly Sword a Enslaved) značku Devil May Cry posúva do oveľa vážnejšej a drsnejšej podoby, ako tomu bolo doteraz.
- Platforma: PlayStation 4
- Žáner: hack ‘n’ slash
- Výrobca: Ninja Studio
- Distribútor v GB: Capcom
- Distribútor v SR: CENEGA
- Hru na recenzovanie poskytla spoločnosť: CENEGA