Pamätáte si na tú rozprávku o engine Frostbite a NHL? Áno, tú, o ktorej snívame už pekných pár rokov? Nuž, neuveriteľné sa stalo skutočnosťou. Ako by povedal jeden nemenovaný slovenský futbalista: „This is my sen and now is realita.“ Už dlhšiu dobu som v niečo také ani nedúfal a keď EA Sports pri predstavení NHL 22 ukázali, že ten dlhý čas pracovali na tom, aby všetko fičalo na novom engine, neveril som vlastným očiam a ušiam. Niečo v mojom vnútri ma však varovalo, aby som bol obozretný. A to, čo mi šepkalo, aby som až príliš nesníval, malo tak trochu pravdu.
RECENZIA: Hot Wheels Unleashed - Miniatúrne preteky
V dnešnej dobe je pretekárskych hier veľká hŕba. Mnoho z nich sa snaží priniesť neuveriteľnú grafiku, simuláciu a vyžaduje skutočné volanty pripojené k PC či konzole. Iné sa zas na nič nehrajú a prinášajú arkádovosť a zábavu. Práve do druhej skupiny môžeme s pokojným svedomím zaradiť Hot Wheels Unleashed. Má však „simulácia Angličákov“ na to, aby obstála aj v súčasnosti?
RECENZIA: Balan Wonderworld – takto sa to nerobí do psej matere!
Plošinovky milujem a vyrastal som na nich. Mám rád najmä tie dvojrozmerné, ale aj tie, ktoré sa snažili pridať aj ten tretí rozmer. Hoci pri transformácii do 3D to zo začiatku bol celkom „pôrod“, časom sa vyprofilovali do skvelých sérií, ako sú napríklad Crash Bandicoot, Spyro, či dokonca Super Mario 64. V dnešnej dobe so všetkými možnými nástrojmi snáď nie je problém vytvroriť dobrú platformovku. Alebo sa mýlim?
RECENZIA: Resident Evil Village začína mimoriadne silno, no postupne mu dochádza dych
Povedzme si úprimne: chcelo by to viac Lady Dimitrescu... alebo skôr toho, čo táto impozantná dáma predstavuje.
RECENZIA: Murder on Eridanos je tým najlepším, čo The Outer Worlds ponúka
Nemusíte byť detektívom, aby ste to zistili!
RECENZIA: HITMAN 3 – plánuj, vraždi, opakuj
Keď som dostal príležitosť recenzovať Hitman 3, ako veľký fanúšik série som sa, samozrejme, potešil. Potom však prišiel aj pocit zodpovednosti a vo mne sa začali vynárať pochybnosti. Ako si zachovať originalitu pri recenzovaní tohto titulu, najmä pokiaľ ide o poslednú časť reštartu? Hra sa mení od časti k časti len sporadicky a tak som sa spočiatku bál, o čom vám tu budem písať, keď už všetko dôverne poznáte. Možno podobné pochybnosti zažívali aj tvorcovia.
RECENZIA: Mortal Shell - Vývojári z Cold Symmetry sú na výbornej ceste vytvoriť konkurenta k ospevovanému Dark Souls
Začnem dôležitou otázkou. Máte radi souls žáner? Ak áno, mám typ na ďalšiu hru, ktorá svoje korene v Dark Souls nezaprie a dokonca sa s nimi občas aj pochváli. Ale ak bola vaša odpoveď nie, neklikajte hneď na X-ko vpravo hore. Aj pre vás totiž možno svitá na lepšie časy s týmto žánrom. Mortal Shell sa môže na prvý pohľad zdať nekompromisne, no časom som si začal všímať niekoľko nedostatkov, ktoré z titulu vytvárajú zážitok vhodný aj pre hráčov s menej samodeštrukčnými sklonmi. Takže ak ste hráči obľubujúci akčné RPG z temných fantasy svetov, no nechcete si pred televízorom privádzať malé srdcové infarkty, mali by ste siahnuť práve po Mortal Shell.
RECENZIA: Marvel's Spider-Man: Miles Morales - Pavúčí muž je späť! Teda, iný pavúčí muž, no aj to sa ráta
Next-gen je tu, PS5 a Xbox Series X/S už zdobia obývačky a izby mnohých hráčov, hoci je pravda, že nie každému sa ušlo. Ja síce patrím k tým, ktorí mali to šťastie a 19. novembra im prišla PS5 domov, žiaľ, keďže sme sa nemohli spoliehať, či sa tak stane, recenzia Spider-Man: Miles Morales prebehla na PS4 Pro.
RECENZIA: Assassin’s Creed: Valhalla je v mnohých ohľadoch najlepším dielom série. Skål!
Ubisoftu sa po dlhom čase podarilo vytvoriť hru, ktorú nie je nutné hodnotiť len ako diel série. Titul, ktorý sa obháji aj sám, na vlastnú päsť. Nazývajte ma skeptikom a hejterom, ale som úprimne prekvapený.
RECENZIA: NHL 21 – stačí nám len vylepšený “Be a pro” režim?
Už je to pár rokov, odkedy recenzujem sériu NHL. Samozrejme, predtým som hrával množstvo dielov, no k hodnoteniu som sa dostal až v roku 2016. A ak čakáte, že aj tento rok budem vyplakávať nad tým, že nový ročník virtuálneho hokeja neobsahuje Frostbite engine, ste na omyle. Ja už na to, s prepáčením, zvysoka kašlem. Proste mi to je jedno.
RECENZIA: Kingdoms of Amalur: Re-Reckoning - Svet Amaluru opäť raz potrebuje záchranu
Kingdoms Of Amalur vyšiel pôvodne v roku 2012. O remaster verzii sa síce hovorilo už nejakú dobu, svetlo sveta uzrela až o celých 8 rokoch neskôr. Toto z veľkej časti prehliadnuté RPG si však vašu pozornosť zaslúžilo ako pred rokmi, tak aj teraz. Ak ste teda jeden z mnohých, ktorí originálnu hru prehliadli, určite by ste si ju tentokrát nemali nechať ujsť.
PREVIEW: Call of Duty: Black Ops Cold War - Víkend plný levelovania v bete
Call of Duty je niečo ako náboženstvo. Hoci nejde o titul, ktorý stál pri zrode FPS žánru, je tu s nami už naozaj dlho – neuveriteľných sedemnásť rokov. Preto je na mieste, aby som sa opäť na túto sériu začal pozerať s rešpektom a dal bokom nasilu vštepované náreky hráčov, ktorí vidia každý rok len tú istú hru s novým vizuálnym kabátom. Do vydania najnovšieho dielu s podnázvom Black Ops Cold War ostáva už len mesiac a mne sa podarilo zahrať si multiplayerovú betu. Aké sú moje dojmy?
RECENZIA: Crash Bandicoot 4: It´s About Time - A že teda bolo na čase...
Písal sa rok 1996 a vtedy ešte nie tak slávne štúdio Naughty Dog vydalo plošinovku s roztomilou zmutovanou vačicou. Vtedy sa ešte nevedelo, že Crash Bandicoot bude taký hit, hoci hrateľnosť a grafika žmýkajúca z PS1 všetko, čo sa dalo, naznačovali, že to bude stáť za to.
RECENZIA: Marvel's Avengers – značka, za ktorú sa platí
Od nášho beta testovania Marvel‘s Avengers ubehlo už niekoľko týždňov a hra sa medzičasom dostala do „plnohodnotnej“ fázy. Ak vás zmiatli úvodzovky, nepomýlil som sa, naozaj tam majú byť. Ako určite mnohí dobre viete, aj noví Avengeri sa stali otrokmi novodobého systému a sú preplnení rôznymi „game as service“ prvkami. To okrem prítomnosti Hero Challenge Card – akejsi obdoby Battle Passu – a rôznych mikrotransakcií znamená aj to, že hra k nám prišla v nie úplne dokončenom stave. Ako to už pri podobných modeloch býva samozrejmosťou, obsah je pridávaný dodatočne a hra sa postupne obohacuje o nové prvky, postavy alebo prostredia.
RECENZIA: Peril on Gorgon pôsobí ako „domáca úloha“ od Microsoftu
Trochu ako BioShock, len s predvídateľným zvratom, a mierne ako Prey – len bez strašidelnej atmosféry.
RECENZIA: PGA Tour 2K21 – Golf tentoraz pre všetkých
Golf je jedným zo športov, ktoré na Slovensku a v okolitých krajinách nedosahujú veľkú popularitu, hoci v poslednom čase získava viac fanúšikov. Ak medzi nich patríte (alebo ste športovým fanúšikom vo všeobecnosti, ako aj moja maličkosť), novinka v podobe PGA Tour 2K21 by nemala uniknúť vašej pozornosti. Ide totiž o prekvapujúco kvalitnú hru.
RECENZIA: Nioh 2: The Tengu's Disciple - Obstojíte ako samuraj v ďalšej výzve?
Koľko utrpenia ešte zvládnu uniesť hráči, ktorých pôsobisko je hlavne v souls-like tituloch? Nad touto otázkou sa určite zamýšľalo nejedno štúdio. Pokojne si to rozoberme na drobné. Vždy, keď vyjde nejaká nová hra z tohto žánru, na strane fanúšikov sa strhnú diskusie o tom, že práve v nej máte možnosť naraziť na toho najťažšieho bossa. A táto formulka sa týka aj všetkých DLC. Vývojári z Team Ninja o tom vedia tiež svoje. Už prvým dielom Nioh dokázali hráčom, že ich kúsky nikomu nič zadarmo nedarujú a ako štúdio si zaslúžia svoje miesto v sieni veľkých vývojárov hier. Druhý diel nám ich snahu len potvrdil a teraz k nemu dostávame aj prvé DLC s názvom The Tengu's Disciple. Ide však o plnohodnotný prídavok, alebo sme sa dočkali len pár levelov? Odpovede na všetky tieto otázky nájdete v recenzii nižšie.
RECENZIA: Ghost of Tsushima – nie The Last of Us II – je grandióznou rozlúčkou generácie PS4
Je to hra? Je to film? Nie, je to Ghost of Tsushima, to najlepšie z oboch svetov.
RECENZIA: Mortal Kombat 11 Aftermath - Podávam ti tvoju ruku na znak priateľstva
Po recenzovaní pôvodného MK11 som nečakal, že ešte niekedy budem písať článok o tejto hre. Dôvod je ten, že moja pracovná náplň mi veľmi nedovoľuje písať novinky a ja som nečakal nejaké pokračovanie. Stojí ale za to? (40€)
RECENZIA: The Last of Us Part II - Definitívna bodka za súčasnou úspešnou generáciou PlayStationu
V roku 2013 nám kalifornské štúdio Naughty Dog prinieslo v závere konzolovej generácie akčnú adventúru s názvom The Last of Us. V hernom svete si tento ich počin získal milióny fanúšikov a množstvo ocenení, ktoré vyzdvihli hru takmer do nebies. Po siedmich rokoch sa scenár opakuje. Končí ďalšia generácia konzol a Naughty Dog je odhodlané svoj úspech zopakovať. Poďme sa spoločne prizrieť na výsledok ich dlhoročnej tvrdej práce.
Ďalšie články...
- RECENZIA: Mafia II: Definitive Edition - Remaster GTAčka pre dospelých
- RECENZIA: Final Fantasy VII Remake - Stará legenda ožíva v novom príbehu
- RECENZIA: TT Isle of Man 2 - Dôvod, prečo už nechcem motorku
- RECENZIA: Predator: Hunting Grounds – vžijete sa do kože predátora alebo jeho koristi?
- RECENZIA: Resident Evil 3 - Nemesis a Raccoon City v novom kabáte