Proti prúdu.
V časoch, kedy nám nízka kapacita konzolových diskov a zväčšovanie hier robí vrásky na čelách sa začína čoraz viac vývojárskej snahy smerovať k optimalizácii herných súborov, aby sme nepotrebovali jeden SSD disk v počítači iba na jednu hru.
Dá sa to robiť hneď niekoľkými spôsobmi. Jedným z nich je umožniť hráčom odinštalovať jednotlivé súčasti hry. Takže napríklad v Gears 5 si momentálne môžete odinštalovať kampaň ak viete, že ju hrať nebudete a budete sa venovať iba multiplayeru. Druhým je optimalizácia samotných herných súborov. A oboma cestami sa vybralo dánske štúdio IO Interactive pri Hitmanovi 3.
Ten bude totiž obsahovať masívne množstvo obsahu. Všetky levely z jednotky, dvojky a trojky. A iba jednotka a dvojka majú dokopy vyše 110GB. Takže bolo doslova nutné, aby s tým štúdio niečo robilo. A výsledok? Štúdiu sa optimalizáciou podarilo zmeniť veľkosť Hitmana 3 (so všetkými levelmi z jednotky a dvojky) o 60-70GB na výsledných 80GB.
Ako sa im to podarilo? Podľa technického riaditeľa štúdia Maurizia De Pascala to bolo kompresiou. Hitman 3 používa na kompresiu starú technológiu LZ4, ktorá sa však v prípade tejto hry osvedčila: „Takmer všetky lossless kompresné techniky využívajú to, keď sa opakujú sekvencie. Napríklad slová „Hitman“ a „IO Interactive“ sa v článkoch o našom štúdiu objavia niekoľkokrát. Tieto duplicitné sekvencie však nemusia byť ukladané viackrát a môžu byť na disku vynechané, pokiaľ pripojíte informáciu do kompresného streamu, kde sa táto sekvencia objavila prvýkrát. Týmto spôsobom viete perfektne replikovať pôvodné dáta.“
„Aby som to zjednodušil…LZ4 nahrádza dlhé sekvencie s referenciou na sekvenciu, kde sa táto sekvencia nachádzala v dekompresnom streame. Takže namiesto ukladania niekoľkých verzií toho istého slova „kompresia“ môže algoritmus uložiť ekvivalent v podobe „slovo, ktoré sa objavilo X slov predtým“ čo sa dá ľahko nakódovať. Samozrejme, to nie je úplne presný spôsob fungovania, no je dostatočný na to, aby ste pochopili túto myšlienku.“
„Tento spôsob nám ponúka skvelé vyváženie dobrej rýchlosti dekompresie a úspory miesta na disku.“
IO Interactive nepoužívalo v predchádzajúcich dvoch hrách takéto techniky a to kvôli tomu, že nechceli zaťažovať už tak slabé procesory starých konzol potrebou dekompresie. Vďaka tomu dosiahli vyšší výkon v hre. Optimalizácie enginu však umožnili možnosť zapracovania lepšej kompresie v hre.
Ďalšími zmenami, ktoré vyústili v menšie nároky hry na kapacitu disku boli kompletné prekopanie súborov z Hitman 1 (tá bola vydávaná epizodicky, čo so sebou prinieslo problémy práve pri nárokoch na disk) a taktiež aj lepšie ukladanie jednotlivých súborov na disku, aby sa staré pevné disky vyhli čo možno najviac náhodným čítaniam z rôznych častí disku.
Hitman 3 vychádza 20. januára 2021 na PC, súčasné a old-gen konzoly.