21 sekúnd ničenia konkurencie.
Video, ktoré sa stalo symbolom pádu Xboxu v tejto generácii a geniálny marketingový ťah. Asi tak by sa dalo popísať 21-sekundové video, ktoré v júni 2013 vypustila spoločnosť Sony. Totiž po tom, ako Microsoft ohlásil rôzne DRM podmienky svojej novej konzoly Xbox One (vrátane nutnosti online pripojenia) kontrovalo Sony s videom o jednoduchosti požičiavania Playstation 4 hier, ktoré im v mnohých ohľadoch vyhralo túto generáciu konzol.
Ako však vzniklo? Webu PushSquare to prezradil vtedajší vice-prezident Sony pre vzťah s third-party vydavateľmi Adam Boys a podľa neho to bol „jeho veľký a hlúpy nápad.“
{embed_video //www.youtube.com/watch?v=kWSIFh8ICaA&feature=emb_title}
Myšlienku dostal pred E3 2013, keď Microsoft uverejnil na svojej stránke detaily nového DRM systému: „Xbox spustil stránku na ktorej priblížili pravidlá fungovania Xbox One. Bolo štyri až päť strán o rodičovských účtoch a detských účtoch a o tom, ako často môžete zdieľať veci a taktiež samozrejme o tom, že musíte byť online. A ja som sledoval redaktorov GiantBomb ako sa z toho snažia vysomáriť. Bolo to hodinové video, kde hovorili „Myslím si, že keď máš túto hru a urobíš s ňou toto, tak sa dostaneš tam.“ A ja som povedal WOW – Ani oni tomu nerozumejú a to sú ľudia, ktorých rešpektujem a ktorí sa do toho vyznajú.“
Vtedy mu napadla myšlienka, že čo keby to namiesto štyroch až piatich strán bola len jedna vec: „Keď sme pristáli lietadlom, tak som povedal: „Dopekla, poďme na to.“ A keď som išiel na štadión tak som stretol Shu Yoshidu a povedal som mu: „Hej, Shu. Mám taký hlúpy nápad na video. Také vtipné virálne video.“ A Shu trval na tom, že v tom videu budeme my dvaja.“
Niekoľkokrát to vyskúšali a nakoniec to video nahrali. Následne do videa pridali „Step 1“ aby podtrhli satirický tón celého videa: „Myslím si, že práve toto predalo celé video.“
Vtedajší šéf SIE Jack Tretton však nechcel mať toto video na oficiálnej konferencii a tak sa Boyes a Yoshida rozhodli zdieľať ho cez Twitter v momente, keď sa Tretton na oficiálnej konferencii bude venovať politike predávania bazárových hier.“
Asi netreba hovoriť o úspechu tohto videa. Iba na Youtube totiž nazbieralo viac ako 17 miliónov pozretí a stalo sa symbolom toho, o čo sa Microsoft na začiatku tejto generácie pokúsil. A zvyšok je už história.