Pravoverný remake pôvodného Resident Evil 3: Nemesis.
Recenzie na remake Resident Evil 3: Nemesis sú vonku a tiež už také nadšené ako pri minuloročnom remaku dvojky nie sú. V celkovom meradle síce nejde o žiadnu priemernú hru s priemernými hodnoteniami, no kritík na adresu tvorcov je v tomto prípade už neporovnateľne viac.
Čo recenzenti hre najviac vytýkajú, je, že hra je v podstate lineárnym zážitkom pretkaným mnohými cutscénami. Narozdiel od dvojky, ktorá niesla plnohodnotné prvky metroidvanie, sa dizajn remaku Resi 3 podobá viac na Resident Evil 4 až 5. Ďalším veľkým negatívnym bodom je samotný Nemesis, ktorý sa objavuje len v skriptovaných sekvenciách. Nemesis v hre teda nefunguje tak, že je vám neustále v pätách, ale je dopredu dané, v aký čas a v akej situácii sa objaví. Za zmienku stojí určite aj fakt, že mnoho pasáží a lokalít bolo (vraj) vystrihnutých a že hra trvá len 5 až 6 hodín.
Táto kritika sa zdá na mieste. No pre tých, ktorí mali dočinenia s pôvodnou trojkou Nemesis, boli na toto určite pripravení. Pôvodný Resident Evil 3: Nemesis bol horšou hrou ako pôvodná dvojka a to práve kvôli dôvodov vytýkaným tomuto remaku. Pôvodná hra bola omnoho lineárnejšia, bola omnoho akčnejšia a taktiež zbesilejšia, čo znamená, že nikdy ste sa neohriali na jednom mieste dlho a už ste putovali inde. Rovnako tak boli aj strety s Nemesisom dopredu naskriptované, čiže presne ako v remaku.
Z názorov recenzentov mi vyplýva, že tí, ktorí čakali rovnaký štýl, akým bol prezentovaný remake Resident Evil 2, budú sklamaní. Naopak, úplne spokojní budú tí, ktorí vedia, čo od Resident Evil 3 čakať, nakoľko príklon k akčnosti a linearite ich určite neprekvapí.
Výber z doterajších hodnotení na Metacritic
- PC Gamer – 58/100
- US Gamer – 3,5/5
- PushSquare – 7/10
- VG247 – 3/5
- Metro – 7/10
- CriticalHit – 8,5/10