7-ročný vývoj a chystaná podpora VR. Playstation 4 exkluzivita Dreams je tu!

7-ročný vývoj a chystaná podpora VR. Playstation 4 exkluzivita Dreams je tu!

 

Chvíľkové posedenie s vývojármi z Media Molecule.

Zatiaľ čo usilovne pracujeme na finálnej recenzii očakávanej Playstation 4 exkluzivity Dreams, tak sme mali tú česť spýtať sa niekoľko otázok manažérky komunikácie štúdia Media Molecue Abbie Heppe, ktorá nám prezradila niekoľko detailov z vývoja hry. Ak ste však veľmi netrpezliví, môžete si napríklad prečítať aj našu úvodnú recenziu hry z čias, kedy bola ešte v Early Access programe.

Q: Považujete Dreams za prirodzenú evolúciu série Little Big Planet?

A: V mnohých ohľadoch áno. Jadrom každej hry je umožniť hráčom sedieť na gauči s ich priateľmi a rodinou a komunitou. Dreams však túto ambíciu značne rozširuje. To, čo môžete robiť s nástrojmi v hre v každej oblasti (hudba, animácie, dizajn) je nad všetkým, čo sme doteraz urobili. Taktiež si myslím, že Dreams tlačí hráčov k tomu aby sa v hre angažovali vo všetkých oblastiach a čas, ktorý trávia tým, že tvoria tutoriály a pozývajú do hry týmto nových hráčov je veľmi veľký. Musím však povedať, že sme radi za to, keď hráči jednoducho preskúmavajú Dreamiverse a hrajú sa so všetkým, čo obsahuje.

Q: Ako je na tom hra z hľadiska podpory klávesnice a myši?

A: Dreams podporuje klávesnicu. Pridali sme nepohybové možnosti ovládania pri vydaní hry, aby sa stala hra viac prístupnejšou a našim ďalším cieľom je podpora VR.

Q: Aký je váš pohľad na prepracovanie populárnych IP v Dreams v ohľadom na porušovanie autorských práv?

A: V hre máme veľmi štandardný systém (rovnako ako v Little Big Planet a ďalších UGC (hry, kde tvoria užívatelia obsah) hrách), kde môžu tvorcovia nahlásiť hocičo, čo porušuje autorské práva a my to samozrejme musíme rešpektovať.

Q: Môžeme očakávať port na konzolu Playstation 5 v momente keď príde?

A: Zatiaľ hovoríme iba o verzii pre Playstation 4.

Q: Kedy sa začal vývoj Dreams?

A: Dreams vstúpilo do fázy R&D približne 7-8 rokov dozadu. Projektu sa venoval veľmi malý tím v Media Molecule, ktorý vytváral prototypy a to niekoľko rokov. Následne sa k projektu pripojilo čoraz viac vývojárov po tom, čo sme dokončili Tearaway Unfolded. Takže samotný vývoj hry trval dlho, no zo začiatku na hre nepracovalo celé štúdio.

Q: Uľahčila vám možnosť vydať hru ako Early Access produkt vydanie plnej verzie?

A: Čo nám Early Access fáza uľahčila bolo to, že sme vedeli, že sme pripravení na vydanie. V Dreams je mnoho fíčur, ktoré potrebujú, aby ich hráči otestovali, aby sme my zistili, či fungujú tak, ako chceme. Naučili sme sa vďaka tomu veľa o systémoch a užívateľskom zážitku v Early Access mesiacoch a to nám dalo dôveru pred vydaním plnej hry a taktiež nám to umožnilo pochopiť, koľko práce nás ešte s projektom čaká.

Q: Aké sú vaše plány podpory Dreams?

A: Máme naplánovanú dlhodobú podporu hry. Naše ďalšie rozšírenie zdarma pridá podporu VR a taktiež umožní hráčom vytvárať obsah vo VR. Taktiež budeme pravidelne vydávať nový hrateľný obsah, vizuálne kity, templaty, aby sme pomohli tvorcom obsahu a taktiež budeme pridávať ďalší obsah, ktorý máme na zozname. Mnoho prvkov hry totiž bolo z hry vystrihnutých, čo je prirodzené pri takom projekte ako je Dreams, no plánujeme takýto obsah postupne do hry pridať.

Ďakujeme za rozhovor.

Páči sa Vám tento článok? Zdieľajte ho!

 
 
 
 
 

Sledujte nás

Gamesite.sk
Zoznam.sk