Týmto však asi rozhneval mnohých.
Cliff Bleszinski je dnes už bývalý herný dizajnér, ktorý sa preslávil hlavne vďaka hrám ako Jazz Jackrabbit, Gears of War a Unreal Tournament. Z herného vývoja sa však stiahol po neúspechu svojej Hero shooter hry LawBreakers, ktorá vyšla v roku 2017 ako produkt jeho štúdia Boss Key Productions.
LawBreakers zlyhal aj napriek objektívnym kvalitám a mnohí to pripisovali hlavne obrovskej konkurencii v žánri, hlavne zo strany Overwatchu (ktorý mimochodom pochoval napríklad aj Battleborn od Gearboxu). Bleszinski však vidí jeden problém aj v tom, že podľa neho bol LawBreakers príliš politický korektný alebo, ako hovoria anglicky hovoriace krajiny – hra bola príliš „Woke.“
„Odkedy sme zatvorili štúdio, snažil som sa pochopiť to, čo sme mohli spraviť inak. Vytvoriť hru po svojom bez ohľadu na to, že bol ohlásený Overwatch. Alebo byť menej milý s dizajnovými nápadmi a viac ich diktátorsky presadzovať.“
„Jedno veľké zjavenie, ktoré som bolo to, že som až príliš tlačil na politické názory sveta, ktorý je čoraz viac rozdelený.“
„Namiesto toho aby bol príbeh „táto hra vyzerá dobre“ sa stalo to, že hra sa stala „woke bro“ a snažila sa tlačiť na prenikavú politiku rodov neutrálnych kúpeľní. Namiesto toho aby „postavy v hre boli zábavné“ sme boli štúdiom, kde „šéf štúdia zakazuje urobiť ženské postavy viac sexy.“ Namiesto toho, aby som presadzoval to čo som chcel som sa stal „bielym chlapíkom, ktorý tlačí do svojej hry diverzitu a potom si vonia vlastné prdy v rozhovoroch“ a nenechal som hru vravieť za seba.“
„Je v poriadku byť politický keď je vaše štúdio založené primárne na to, aby robilo dobré hry. Lenže my sme sa na to nepripravili a teraz to ľutujem.“
Asi netreba pripomínať, že Bleszinski je za toto svoje vyjadrenie na sociálnej sieti Instagram pod veľkou spŕškou kritiky.