Dôvod je jednoduchý: Nízke náklady.
Napriek tomu, že Control pripravovalo slávne fínske štúdio Remedy a aj napriek vysokým kvalitám hry samotnej sa jej nikdy nepodarilo dobiť rebríčky predajnosti. Ťažko povedať, či bol za tým slabý marketing, alebo boli dôvody úplne iné, vydavateľ 505 Games zverejnil na konci septembra správu, vďaka ktorej sme sa dozvedeli, že hra zarobila celkom mizerných 17,7 milióna dolárov. Keď si k tomu prirátame takmer 10 miliónov dolárov za exkluzivitu, ktorú zaplatil Epic Games Store, stále to nie je nič, čo by si zaslúžilo oslavu. A Sony nepochybne tiež prispelo malou sumou za časovú exkluzivitu obsahu pre Playstation 4.
Prečítajte si tiež
RECENZIA: Control – ako Alica v krajine šialenstva
Prečítajte si tiež
Control od Remedy toho veľa nepredal. THQ Nordic hlási úspech
Šéf Remedy Tero Virtala však vyjadril spokojnosť. Dôvodom spokojnosti je fakt, že náklady na vývoj hru sú už teraz pokryté: „Control bol vyvinutý počas troch rokov s budgetom menej ako 30 miliónov €. Nepožadujeme tak od hier obrovské predaje, ako niektoré spoločnosti kvôli vysokému rozpočtu. Tým pádom, aj keď Control nezdolal tabuľky predajov, sme vo veľmi dobrej pozícii a to vďaka tomu, že hra sa predáva dlhodobo. A preto sa s pokojom pozeráme do budúcnosti, vzhľadom na to, že predaje hry sú stabilné.“
Takže dúfajme, že Remedy sa toto strastiplné obdobie podarí preklenúť. Veľmi neradi by sme totiž prišli o takéto jedinečné štúdio. Momentálne pracuje Remedy okrem DLC obsahu pre Control aj na kampani pre FPS hru Crossfire.