Všetko sa už očakávane spomaľuje.
Asi netreba polemizovať o tom, či je Playstation 4 úspešnou konzolou. Súčasný stroj od Sony „zvalcoval“ konkurenciu a aj keď mu už pomaly dochádza dych, ešte sa mu podarilo v počte predaných kusov prekonať legendárnu prvú konzolu Playstation. Oznámila to spoločnosť Sony pri svojej finančnej správe.
Playstation 4 totiž dosiahol 102,8 milióna predaných kusov, pričom prvý Playstation sa zastavil na hranici 102,4 milióna predaných kusov. Toto však bude pre túto konzolu posledná zastávka, nakoľko je vrcholne nepravdepodobné, že Playstation 4 prekoná Playstation 2. Ten totiž predal 155 miliónov konzol.
Here is official PlayStation shipment data from Sony.
— Daniel Ahmad (@ZhugeEX) October 30, 2019
The PSP and PS2 numbers are actually slightly higher as Sony stopped reporting back in 2012 despite continuing to ship units after.
Sony never reported PS Vita sales so it’s impossible to say if PS4 has outsold it yet… pic.twitter.com/hm6xcc7dTK
- Za to môže hlavne spomaľujúce tempo predaja konzol. Hráči totiž už netrpezlivo očakávajú novú generáciu a za touto generáciou sa až tak nehrnú. Sony tak znížilo odhad celoročného predaja konzol z 15 miliónov na 13,5 milióna.
- Napriek zvyšujúcemu sa počtu predplatiteľov Playstation Plus sa tržby na PSN medziročne výrazne znížili a podobný trend sa očakáva aj v ďalšom kvartáli.
Sony had 36.9 million PlayStation Plus subscribers this quarter, up from 34.3 million last year.
— Daniel Ahmad (@ZhugeEX) October 30, 2019
Whilst PS+ subs were up, network services revenue still declined slightly YoY due to lower digital + add on sales. Digital revenue was approx 61% of all gaming revenue. pic.twitter.com/xD2z2arT2x
- Zároveň spoločnosť ohlásila zvýšenie počtu predplatiteľov služby Playstation Now, ktorá dosiahla hranicu 1 milióna. Ide tak o zvýšenie predplatiteľov o 300 tisíc oproti minulému kvartálu za čo môže nepochybne zníženie ceny služby.
- Sony zároveň naznačilo, že kúpa štúdia Insomniac nebola jedinou investíciou do 1st party obsahu. Spoločnosť totiž bude „naďalej investovať do možností rozšírenia vlastného obsahu.“
Prečítajte si tiež