Trochu sa bojíme, aký bude nový Splinter Cell.
Otvorený svet je niečo, čo dokáže veľmi dobre spraviť veľmi málo vývojárskych štúdií. Napriek tomu sa o to pokúša čoraz viac. A pravdepodobne najhlasnejším podporovateľom transformácie všetkého do otvoreného sveta je Ubisoft. Far Cry, Assassin’s Creed, Watch Dogs, The Division a hromada ďalších. Dokonca aj Ghost Recon, ako pôvodne lineárnejšiu sériu hodili do otvoreného sveta. A zdá sa, že neplánujú prestať.
Podľa šéfa Ubisoftu Yvesa Guillemota sa naďalej budú sústreďovať na otvorené svety: „Našim cieľom je mať Unity v Odyssey. Hry, kde máte 15 hodinový príbeh, ktorý si môžete vychutnať, no ten je zasadený do sveta, kde je takýchto príbehov oveľa viac. Môžete žiť v tomto svete a naháňať to, čo chcete naháňať. Môžete mať niekoľko Unity zážitkov.“
V praxi tak Gullemote chce, aby sme vo svetoch mali oveľa viac obsahu a do porovnania dáva 15-hodinový príbeh Unity so 60-hodinovým príbehom Odyssey. Lenže samozrejme, vývoj takýchto obrovských hier niečo stojí a preto je na mieste otázka, ako chce Ubisoft zabezpečiť ziskovosť takýchto projektov.
Podľa neho sa však nemusíme obávať, že by boli hry drahšie, pretože podľa neho zatiaľ rozpočet takýchto hier vykryje fakt, že hráčska základňa každoročne rastie. A my dodávame, že nepochybne tomu pomáhajú aj mikrotransakcie, ktoré sa postupne dostávajú aj do takýchto zážitkov pre jedného hráča.
Ešte je niekoľko Ubisoft mohykánov, ktorí nemajú nálepku otvorených svetov, ako napríklad For Honor, Rainbow Six: Siege alebo séria Splinter Cell a preto sa „nevieme dočkať,“ ako budú vyzerať ďalšie diely týchto sérií.