Všetko vďaka jednému číslu.
Najpredávanejšia konzola tejto generácie. Tento prívlastkom už Playstation 4 nezoberie pravdepodobne nikto. Sony sa podarilo využiť zbabrané predstavenie konzoly Xbox One a odvtedy už svoje prvenstvo nepustila. Navyše, teraz sa táto konzola zaradila do exkluzívneho klubu konzol, ktoré predali viac ako 100 miliónov kusov.
Sony to oznámila pri predstavení kvartálnych výsledkov spoločnosti. Vďaka tomu, že od marca do júna 2019 predali 3,2 milióna konzola sa celkové číslo prehuplo cez magických 100 miliónov. A aj keď Playstation 2 pravdepodobne nikdy neprekoná, tak predbehnutie Playstation 1 je prakticky už iba otázkou času. Na druhej strane je však pravdou, že Playstation 2 bola na trhu o čosi dlhšie.
Najpredávanejšie konzoly a handheldy v histórii:
- Playstation 2 – 155 miliónov
- Nintendo DS – 154,02 milióna
- GameBoy/GameBoy Color – 118,69 milióna
- Playstation – 102,49 milióna
- Nintendo Wii – 101,63 milióna
- Playstation 4 – 100 miliónov
- Playstation 3 – 87,4 milióna
- Xbox 360 – 84 miliónov
Here is an update to the cumulative global console shipment chart.
The chart is launch aligned.Key points:
– PS4 surpasses 100m, faster than PS2 and Wii
– Switch reaches 36.87m, tracking inline with PS4 pic.twitter.com/o28T7l9f9j— Daniel Ahmad (@ZhugeEX) July 30, 2019
Na druhej strane však už aj Sony cíti, že konzolová generácia sa blíži k svojmu koncu a predaje konzol sa spomaľujú. To pripisujú na jednej strane tomu, že v poslednom kvartáli nevyšla žiadna veľká hra, ktorá by predaje pozdvihla a taktiež aj faktu, že mnoho hráčov už netrpezlivo vyčkáva na Playstation 5. Menšie tržby z predaja konzol však spoločnosti vynahradil nárast počtu predplatiteľov služby Playstation Plus.
A look at network sales for Sony’s PlayStation division.
Total network sales were flat YoY with growth in PS+ subs offset by lower ASP on catalog titles + lower digital first party software sales. pic.twitter.com/Ucg8bItm1E
— Daniel Ahmad (@ZhugeEX) July 30, 2019
Pre Sony je však herný biznis naďalej najväčší a neustále kompenzuje straty, ktoré vytvárajú ďalšie divízie spoločnosti, napríklad divízia smartfónov.