Alan Wake 2 ako exkluzivita na Playstation 5.
Ubehlo len niekoľko dní od momentu, kedy sa šéf Sony Interactive Entertainment Jim Ryan vyjadril, že Sony zvažuje rozšírenie počtu vlastných štúdií buď prostredníctvom vytvorenia nového, alebo prostredníctvom kúpy už existujúceho štúdia a už prichádzajú prvé vtáčiky štebotajúce na strechách.
Prečítajte si tiež
Sony zvažuje podľa prezidenta SIE kúpu herných štúdií
Podľa zdrojov webu PushSquare totiž nedávna návšteva Shuheia Yoshidu (šéf Sony štúdií) vo Fínsku nebola len taká náhodná, aby si vyskúšal ich chystanú hru Control. Vyzerá to tak, že Yoshida bol v Remedy riešiť v prvom rade biznis a štúdio dostalo údajne od Sony ponuku na akvizíciu štúdia, čím by sa Remedy presunulo pod krídla Playstation (čo by bolo celkom výstižné f*ck you smerom k Microsoftu).
Thanks Remedy people for allowing me to visit @remedygames in their beautiful office and play Control. I had lots of fun and cannot wait for the release in August! @ControlRemedy pic.twitter.com/zhDL0Q0TRZ
— Shuhei Yoshida (@yosp) May 24, 2019
Preto je otázne, či Remedy kúpilo práva na Alana Wakea od Microsoftu kvôli vlastnej nezávislosti, alebo práve kvôli potencionálnej kúpe zo strany Sony.
Prečítajte si tiež
Spoločnosť Remedy získala práva na Alana Wakea od Microsoftu!
Ak sa však čudujete, prečo Microsoft pri súčasnej nákupnej horúčke nerozhodol práve pre štúdio Remedy, tak aj na toto existujú zaujímavé informácie. V prvom rade, Alan Wake nebol napriek takmer kultovému statusu nikdy takým veľkým komerčným úspechom, ako by sa mohlo zdať a v kombinácii s dlhým vývojovým cyklom tento projekt ani zďaleka nebol tak finančne výhodný.
Navyše Quantum Break bol „predraženou katastrofou,“ a totálne pokazil vzťahy medzi Microsoftom a Remedy, takže v tomto prípade to vyzerá na zlú krv medzi štúdiom a gigantom z Redmondu.
Každopádne, ak by tento biznis prešiel a Remedy by o niekoľko rokov ohlásilo Alan Wake 2 ako exkluzivitu pre Playstation 5, bolo by zaujímavé sledovať reakciu fanúšikov Xbox konzol.