Vývoj hier prináša viacero zaujímavých situácií.
God of War bez Kratosa? Že nemožné? Vyzerá to tak, že aj autori zvažovali, že séria bude pokračovať bez tejto ústrednej postavy pôvodnej trilógie. Prezradil to režisér hry Cory Barlog v rozhovore.
Podľa neho počas vývoja hry vývojári zvažovali, že je na čase odísť od postavy Kratosa. Dôvodom bolo, že Kratos v pôvodnej trilógii stavaný do role anti-hrdinu, ktorého si nemôžete obľúbiť v klasickom slova zmysle. To viedlo vývojárov k presvedčeniu, že po toľkom čase, keď bol Kratos vyobrazený určitým spôsobom ho nebude možné premeniť na klasického hrdinu a tým pádom nebude môcť slúžiť dobre ako hlavná postava hry.
Počas vývoja bol používaný argument, že nie Kratos je synonymom God of War, ale Grécka mytológia je synonymom God of War. Keď sa Barlog rozhodol ponechať Kratosa a dať jeho postave väčšiu hĺbku, ostatným sa to nepozdávalo: „Tá postava sa im nepáčila. Chceli novú postavu. Musel som ich veľmi dlho presviedčať, aby zistili, že je to dobrý nápad.“
Rovnako ani pridanie Atreusa nebolo medzi vývojármi populárne, takže vlastne je šťastím, že aj on sa nachádza v hre. Barlog pri jeho obhajobe používal príklad The Last of Us, aby poukázal, že takáto spolupráca môže fungovať.
POZOR SPOILER!!
Hra sa takmer nedočkala ani legendárnej zbrane Blades of Chaos. Vývojári totiž kvôli zmene perspektívy nevedeli túto zbraň implementovať do hry tak, aby pocit z ich používania bol dobrý a zároveň, aby fungovali ako alternatíva k Leviathan sekere.
KONIEC SPOILERU
Nakoniec sa však všetko podarilo a výsledkom je hra, ktorá si získala srdcia kritikov a aj hráčov. Tento príklad však poukazuje, aký vratký je vývoj hier.
Prečítajte si tiež