Všetko kvôli jednému patentu.
Poznáte momenty z hrania športových hier, kedy máte pocit, že nech robíte-čo robíte, neviete dať gól a váš súper dá gól z hocijakej pozície a šance? Určite áno. A nie sú to prijemné pocity. Ale samozrejme, sú to len subjektívne pocity.
Horšie už je, keď zistíte, že spoločnosť Electronic Arts má patentovaný systém, ktorý sa nazýva Dynamic difficulty adjustment, alebo „dynamická náročnosť“ v hrách. Zmyslom tohto patentu je upraviť správanie sa umelej inteligencie v závislosti od toho, či prehrávate, vyhrávate, ktorá je minúta atď. Sťažuje a zľahčuje hráčovi hru podľa okolností a jeho úlohou je „maximalizovať hráčovo nasadenie počas celého zápasu.“
Asi netreba hovoriť, že tohto patentu sa hneď chytila hlavne komunita série FIFA. Ak by sa totiž implementácia tohto systému potvrdila, pokojne by to mohlo spochybniť všetky výsledky e-šport turnajov, čo by už mohol byť pre vývojárov veľký problém.
EA to však prostredníctvom manažéra značky Coreyho Andressa poprelo. Podľa neho chcú hráčov na 100% uistiť, že tento patent nie je implementovaný do hry žiadnym spôsobom a neexistuje v žiadnom hernom móde. „Nikdy by sme tento systém nepoužili na to, aby sme zvýhodnili, alebo znevýhodnili skupinu hráčov pri boji proti iným hráčom. Technológia bola vyvinutá na to, aby sme zistili, ako pomôcť hráčov, ktorí majú problémy s niektorými časťami hry.“
For those that will ask why it took us a while to respond:
— Corey Andress (@EACoreySA) June 17, 2019
We wanted to be 100% sure that this patent didn’t exist in the game. This includes all aspects – every mode and gameplay.
Hopefully this ends speculation, and appreciate the patience while we got the answer.
Teraz môžete aspoň kamarátovi po každom prehranom zápase tvrdiť, že ste prehrali kvôli tomuto patentu.