Vývojári sa začínajú postupne ozývať.
Ak by sme mali dať doterajšiemu hernému roku 2019 prívlastok, tak pravdepodobne by to bolo čakanie na nové konzoly a taktiež „vzbura“ vývojárov v štúdiách, ktorí majú dosť dlhých hodín pri vývoji hier, ktoré im ničia životy. Za niekoľko mesiacov sa ozvali tvorcovia hier Red Dead Redemption 2, Anthem či Fortnite, ktorí pod rúškom anonymity porozprávali hororové príbehy, ktoré sprevádzajú vývoj AAA hier.
Prečítajte si tiež
Je pre nás nutnosť byť empatickí voči vývojárom. Inak na to doplatíme sami
A ďalším z nich sú zamestnanci štúdia NetherRealm, ktorí sú známi hlavne bojovými hrami Mortal Kombat a Injustice. So svojimi skúsenosťami sa podelilo niekoľko bývalých zamestnancov štúdia, ktorých vyspovedal web PC Gamer.
Napríklad softvérový inžinier James Longstreet napísal na Twitteri: „Je to 8 rokov, čo sa to stalo a viem, že v štúdiu už nie som vítaní, takže nasr*ť: Pracovať v štúdiu NetherRealm na Mortal Kombat 9 ma skoro zabilo. Počas niekoľkých mesiacov som nespal viac ako 4 hodiny a od januára do apríla 2011 som bol viac ako polovicu dňa v práci.“
„NRS nie je typom štúdia, ktoré sa tvári, že crunch je dobrovoľný. Nie, manažér vám povie, že je povinný a dokonca vám pripraví aj kalendár. Počas štyroch mesiacov som mal voľno dva dni. Keď som mal narodeniny a to aj tak len vďaka tomu, že bola nedeľa a taktiež som si mohol skrátiť jeden deň na 8 pracovných hodín, aby som sa mohol zúčastniť priateľovej svadby. Mimo toho som pracoval každý deň od desiatej, minimálne do polnoci. Samozrejme, naši šéfovia odišli po večeri.“
„Čo som však počul, situácia sa len zhoršila od kedy som odišiel. Firma najíma ľudí na kontrakty, platí im mizerné peniaze a následne ich „upracuje k smrti.“
it’s been 8 years, and they’ve made it clear to me that I’m persona non grata there anyway so, fuck it: working at NetherRealm on MK9 nearly killed me. I didn’t sleep more than 4 hours for months. from january to april 2011 i was at work more than half of the time
— Jiminy Snackmouth (@jlongstreet) April 23, 2019
Bývalý QA tester štúdia Isaac Torres prezradil, že počas štyroch mesiacoch v roku 2012 bežne pracoval 90 až 100 hodín týždenne: „Začínal som o deviatej alebo desiatej a väčšinou som končil o druhej alebo tretej ráno. Viem o zopár ľuďoch, ktorí radšej prespávali v štúdiu, aby počas šoférovania domov nezaspali. Verím, že som počas týchto mesiacov zostarol o 20 rokov.“
Ďalší pracovník na kontrakt potvrdil, že štúdio je veľmi závislé na ľuďoch, ktorí sú prijatí dočasne za minimálnu mzdu a samozrejme s rečami: „Keď ti to pôjde dobre, tak budeš prijatý na plný úväzok.“
this might get my ass blacklisted but i want to talk about the ridiculous amount of experiences i had/saw at netherrealm for the short FIVE MONTHS that i was there.
— BECK, PLEEEEEASE 💸 (@beckhallstedt) April 24, 2019
NRS needs to be exposed for predatory and abusive behaviors in the same ways that riot, epic, and telltale have. https://t.co/fX4eJalL51
QA analytička Rebecca Rothschild potvrdila 90-100 hodinové pracovné týždne na hrách Mortal Kombat X a Injustice 2: „Nič sa za tie roky nezmenilo. Všetko sa dokončovalo na poslednú chvíľu a situácia je horšia a horšia. Tieto 100 hodinové crunch obdobia sa však netýkali iba mesiacov pred vydaním hry, ale aj mesiacov pred nejakým veľkým podujatím, ako napríklad E3.“
A odmena? 12$ za hodinu. Čo sa nám na Slovensku síce môže zdať dosť, no NetherRealm sídli v Chicagu kde vám takýto plat vystačí na: „zaplatenie nájmu a malý byt a stravu počas mesiaca.“
Celý článok o týchto šialených podmienkach si môžete prečítať tu.