Je to udržateľné?
Jedným z dôvodov, prečo je Fortnite tak úspešný je aj rýchlosť s akou sú vývojári schopní hru vylepšovať a prinášať do nej nové prvky. Naproti tomu, rýchlosť vydávania nového obsahu je presne to, čo momentálne vyčíta fanúšikovská základňa Apex Legends vývojárom zo štúdia Respawn. Teda, že na rozdiel od tvorcov Fortnite im všetko trvá veľmi dlho.
Fortnite je ukážkovým príkladom live service hry, čiže hry, ktorá technicky nie je nikdy dokončená. To znamená, že aj keď hra bola oficiálne vydaná, práce na nej sa nikdy nekončia. No článok webu Polygon ukazuje tienistú stránku obrovského úspechu tejto hry.
Polygon vyspovedal 12 súčasných a bývalých zamestnancov, ktorí na Fortnite pracovali, samozrejme pod rúškom anonymity. Podľa nich priniesol nečakaný úspech Fortnite obrovský tlak na vývojárov, aby udržali popularitu hry na vysokej úrovni konštantným produkovaním nového obsahu: „Sme vždy v crunchi. Ten tu nikdy nekončí pri live service hre akou je Fortnite. Vždy tvoríme nový obsah.“
Podľa tvrdení vývojárov je úplne bežné, že vývojári pracujú na hre 70 hodín za týždeň (to znamená 14 hodín denne počas 5-dňového pracovného týždňa), pričom niektorí údajne mali týždne, kedy pracovali aj 100 hodín (to znamená 20 hodín počas 5-dňového týždňa alebo viac ako 14 hodín počas celého týždňa). Q&A testeri a členovia zákazníckej podpory tvrdia, že pracovné prostredie v štúdiu je stresujúce a nepriateľské a že nadčasy sú síce formálne dobrovoľné, no na druhej strane sú očakávané zo strany manažmentu.
Niekoľko, dnes už bývalých, vývojárov hovorilo o tom, že počas niekoľkých mesiacov pracovali 12 hodín denne a 7 dní v týždni, čo sa samozrejme odrazilo na ich fyzickom a aj psychickom zdraví: „Už sa mi nedarí ani spať. Doma som unavený a nemám žiadnu energiu na žiadne činnosti. Ak sa mi podarí získať víkend mimo práce, je to veľký úspech. Zároveň sa však cítim vinný, keď mám v sobotu voľno. Nie som vyslovene nútený pracovať takto, ale keď to nespravím, tak mi tá práca nezostane.“
„Viem o zopár ľuďoch, ktorí odmietali pracovať cez víkendy a kvôli nim sme zmeškali deadline, nakoľko ich práca nebola hotová a tak boli vyhodení,“ povedal jeden zo súčasných zamestnancov štúdia, pričom ďalší so zamestnancov hovorí o tom, že manažment firmy vidí svojich zamestnancov ako „telá,“ ktoré sa dajú veľmi ľahko nahradiť.
Očakávania hráčov sú veľké a z toho dôvodu musí byť všetko spravené okamžite: „Nemáme čas, aby sme pri niečom strávili veľa času. Keď sa niečo pokazí, napríklad zbraň v hre, tak nemôžeme ju jednoducho deaktivovať a pripraviť patch na opravu. Musí to byť opravené okamžite. Je to brutálne.“
Štúdio Epic Games prostredníctvom svojho hovorcu priznalo, že vo firme sa vyskytli prípady, kedy zamestnanci pracovali 100 hodín týždenne, no „tieto situácie boli veľmi zriedkavé a okamžite po tom, čo sa udiali sa spravila náprava, aby sa neopakovali.“ Navyše podľa tvrdení štúdia sa snažia najímať viac a viac ľudí, aby očakávania hráčov naplnili.
Celú skvelú reportáž si môžete prečítať na stránkach Polygonu