AAA vydavatelia sa totiž zmenili.
Počas tohtoročného DICE Summit 2019 sa k slovu dostala známa herná dizajnérka Amy Hennig, ktorá je považovaná za „matku“ Nathana Drakea a spoluzakladateľku série Uncharted, ktorá sa stala na Playstation platforme legendárnou. Po odchode z Naughty Dog sa stala súčasťou Star Wars projektu v štúdiu Visceral pod hlavičkou EA. Hra však bola spolu so štúdiom zrušená a Hennig odišla a založila si vlastnú hernú spoločnosť.
Hennig sa však v rozhovore pre Venture Beat vrátila v čase, do doby, kedy sa Uncharted séria ešte len rozbiehala a skonštatovala, že takáto hra by dnes proste nefungovala: „Nemyslím si, že hra ako prvý Uncharted, aj keď sa z nej stala populárna séria by v dnešnej dobe u vydavateľov ako „pitch“ prešla. Myslím tým na obmedzený osem-hodinový zážitok s absenciou sekundárneho mód, bez online prvkov a s faktom, že jediný dôvod znovuhrateľnosti sú cheat kódy a podobné veci. Žiadny multiplayer, nič. Toto je momentálne neprípustná myšlienka. Dnes musíte mať oveľa viac hodín hrania. Osem nestačí. To znamená nejakú formu online módu. A samozrejme vidíte, kde to celé smeruje. Live Service, Battle Royale a Game as Service. Všetky tieto veci nekorešpondujú dobre s príbehom hry. Sú menej vhodné na rozprávanie tradičného príbehu. Ten má totiž začiatok, stred a koniec. Live service hry ho nemajú.“
Amy tvrdí, že čoraz viac vývojárov sa snaží opustiť klasický 8-hodinový príbeh po ktorom hru pravdepodobne nezapnete a skáču na trend Battle Royale a Game as Service hier, ktoré však málokedy majú príbehovú štruktúru ako mali hry za čias existencie prvého Uncharted. Aj hry ako Red Dead Redemption 2, Assassin’s Creed Odyssey či dokonca aj Uncharted 4 majú okrem klasickej kampane k dispozícii aj Game as Service prvky, alebo online multiplayer, ktorý predlžuje životnosť hry u hráča.
Zároveň však podotkla, že u spoločnosti ako Microsoft, Sony alebo Nintendo môžu dať niekedy takýmto projektom šancu, pretože takýmito hrami predávajú svoje konzoly a nie sú tak odkázaní na to, aby z každej jednej hry produkovali veľké zisky ako to musia robiť klasický vydavatelia.