Sériu Battlefield pozná snáď každý priemerný hráč počítačových, neskôr už aj platformových hier. Veď kto by si nechal ujsť absolútnu voľnosť na virtuálnom bojisku, či už za druhej svetovej, za Vietnamu, v blízkej a ďalekej budúcnosti. Battlefield očaril vždy dobrou hrateľnosťou, perfektnými prestrelkami, rôznorodými scenériami a možnosťou sadnúť za všetko, čo má motor.
Pred dvoma rokmi sa PC-čkári divili, prečo sa z počítačovej hry stala čisto konzolová a prečo sa z multiplayerovej stala sčasti hrou pre jedného hráča. Bol to zvláštny krok, ktorý priniesol na bojiská nových hráčov, nuž dnes už vieme, že až taká sláva to nebola. Druhé pokračovanie série Bad Company sa vracia opäť do starých koľají, no ponecháva si aj svoje novšie črty. Jednou z nich je už spomenutý single, ktorý rozpíšeme o chvíľu, no a tou druhou je opätovná možnosť zahrať si hru na konzoliach.
Základným rozdielom medzi PC a konzolovou verziou je pravdaže menši počet hráčov na PS3 a Xbox360. Oproti hre pre 32 hráčov na PC sa tu stretneme len s 24mi. Je to zásadný krok späť, hlavne po uverejnení MAG-u s ich 256 hráčmi (ktorý FUNGUJE bez laggov a sekania). Áno, je to tak, viac ako desať krát menej hráčov. Možno som staromódny, ale séria Battlefield ma lákala hlavne vďaka množstvu hráčov na poli, tentokrát to vyzerá, ako zlý vtip.
Bad Company sa líšila od svojich predchodcov už spomínaným príbehom. Veľmi zvláštne pojatá atmosféra štvorčlennej jednotky vnáša do príbehu ľahký humor. Zamiešajte tretiu svetovú, honbu za jadrovými hlavicami, či odhaľovanie tajného arzenálu nepriateľa a máte klasický, priemerný, strieľačkový cocktail. Bodka.
Aj keď sa singlu nedá moc vyčítať, naďalej ostáva doménou celej hry multiplayer. A tu si aj rozoberieme niektoré technologické časti nachádzajúce sa v celej hre. Ak ste hrali staré Red Faction, či novší Crysis MP, spomeniete si na množstvo voľnosti pri zabíjaní nepriateľov. Camperi po jednej rakete už campermi neboli, zabarikádovaný guľomet sa dal obísť, hoci aj zdola, alebo len tak zo srandy zhodiť celú budovu na pár vašich sokov. Aj v BC2 sa to dá. Očakávajte kompletne zničiteľné budovy, ploty, steny, zátarasy, strechy….. všetko. Stačí mať so sebou niečo, čo vybuchuje a krásne vyflanknete svojho súpera. Zmeniť taktiku budete musieť aj vy, keďže dom v ktorom ste, môže mať o minútu viac otvorov, ako keď ste doň vošli. Využívať enviroment budete hlavne v útočno-obranných misiách (napr. Rush), kde postupne prechádzate z jednej časti mapy na ďalšiu a bránite/ničíte dve bedne (klasická objective). Pri snahe dostať sa k nim musíte zneškodniť obranné body nepriateľa a verte mi, sú to malé pevnosti. Preto treba využiť každú raketu, každú C4 a každý mínomet pre zneškodnenie barikád, krycích miest a stien budov. Za ničenie prírody síce pochvalu nedostanete, no zbombardovať les plný neviditeľných sniperov ich krásne zviditeľní.
Balistika striel hrá v mutliplayeri tiež veľkú úlohu. Ak radi hráte za snipera, či často sedíte v sedadle tanku, začnite si zvykať na počítanie. Každá strela putuje určitý čas a postupne klesá pôsobením gravitácie. Sila vetra a točenie zemeguľe síce ešte stále nehrá žiadnu úlohu, strieľa sa však horšie. Preto, ak vás zabije nejaký sniper z veľkej diaľky, nebudete nadávať, že je to zakempený noob, pretože mierenie je v BC2 už celkom umenie.
Ako tomu už v sérii BF býva, aj tu si môžete vybrať jednu zo štyroch povolaní. Assault, Medic, Engeneer a Recon sú krásne vybalancované. Každé z nich má svoju úlohu, výhody a nevýhody, podporujú spojencov a postupom času sa vylepšujú. Ale pekne poporiadku. Assault je najsilnejšia bojová jednotka, používajúca útočné pušky s granátometom, rozdáva muníciu. Medic dokáže liečiť, oživovať a podporovať flankovanie ľahkým guľometom. Engeneer môže opravovať vozidlá a rozkladacie zariadenia, ničí tanky raketometom a bojuje SMG-čkami. Recon sú klasickí sniperi s C4-kami, odhaľujúcimi senzormi, podporou mínometov a inými hi-tech hračkami. Ak hráte určitý čas za vaše obľúbené povolanie získavate nové levely a s nimi sa otvárajú nové zbrane a gadgety. Je ich veľa, takže spomeniem len rôzne scopy, mieridlá, granáty, oblečenie (viac/menej odolnosti na úkor rýchlosti) a tak ďalej.
Audiovizuálna stránka je skrátka tip-top. Rozhodne sa dá porovnať s Crysis, pri čom textúry sú určite na vyššej úrovni spolu so svetelnými a dymovými efektami. Síce má PS3 verzia len stredné detaily, ak ju porovnáme s PC, stále vyzerá hra nádherne (na najnovších PC zostavách funguje high grafika s miernym sekaním). Krásne duny, pralesy a zasnežené hory vám vyrazia dych aj bez krásnych výbuchov, niekedy sa budete chcieť len tak povoziť na štvorkolke, ako správny pacifista. Zvuková stránka je taktiež úžasná. Streľba sa mení, akonáhle ste v budove, alebo vonku, ozveny silných pušiek počujete aj ďaleko od bojiska, pri výbuchu vám bzučí v ušiach, a okolitý svet na chvíľu stíchne. Nádhera.
Battlefield: Bad Company 2 je určite titul, ktorý si nemôžete nechať ujsť. Jedná sa o jednu z najkvalitnejších a najkrajších strieľačiek na trhu s perfektnou hrateľnosťou a dlhodobou trvácnosťou. Aj keď malý počet hráčov na jeden server značne zaráža, menšie mapy vás nenechajú ani na sekundu mimo akcie. Pridajte levelovanie vašej postavy s prídelom nových zbraní a máte tu najlepší ,,batláč“ doposiaľ vydaný.
grafika levelovanie v MP hrateľnosť |
|
slabý singleplayer len 24 hráčov na jeden server v MP |
|
85% | |
ŽÁNER | FPS |
VÝROBCA | DICE |
VYDAVATEĽ | EA Czech |
HRU NA RECENZOVANIE POSKYTLA SPOLOČNOSŤ | |