Vo svete elektronickej zábavy sme sa stretli už so všeličím. Hry podľa filmov, ako napríklad najnovší AVP (nehádať sa, filmy Alien a Predátor boli prvé), filmy podľa kníh ( Harry Potter, Pán Prsteňov), filmy podľa hier (Tomb Raider) a tak ďalej. Ale počuli ste o hre, ktorá bola odvodená z historického literárneho diela? Rozmýšľam a rozmýšľam, no nič ma nenapadá.
Visceral Games sa preto rozhodli tento status zmeniť svojou najnovšou akčnou hrou s názvom Dante´s Inferno. Schválne, pospomínajte na časy maturity a stredoveké diela známych autorov. Ak ste si odvodili Danteho Aligieriho, trafili ste správne. Hra je založená na jeho celoživotnom diele Božská Komédia, kde jedna z ich častí, Inferno, je hlavnou témou.
Sám sa nedivím, že si autori zvolili zrovna túto časť, veď prejsť sa po všetkých deviatich častiach pekla nemôže byť nič iné, ako sranda. Ale poďme rovno k príbehu. Vžijete sa do role práve známeho autora, Danteho, ktorý bojuje v tretej križiackej výprave a počas nej spáchal množstvo odsúdenia-hodných hriechov. Paradoxom, či už histórie, alebo rovno života Danteho je, že slúžil Bohu, ako jeho bojovník. Pri šarvátkach s neznabohmi ho niekto bodne do chrbta a prichádza Smrť. ,,Je čas zodpovedať sa za svoje hriechy, Dante, pôjdeš so mnou“ hovorí. No sľub daný vašej milovanej Beatrice mu nedovoľuje počúvnuť Smrť, preto sa doň pustí hlava-nehlava. Áno, je to netypické, bojovať hneď na začiatku s takým kalibrom, akým je Smrť, no v konečnom dôsledku ho krásne naporcujete a beriete jeho kosu. Okrem toho, ťažká irónia pre samotnú Smrť, keďže umrie.
Hra vám už na obale odkazuje aby ste ,,šli do pekla“. A je tomu tak. Dante nájde svoju Beatrice doma mŕtvu, no duša mu ešte stihne povedať, že podpísala zmluvu so samotným diablom. Dante je zhrozený, keď zistí, že nevinná Beatrice skončí v pekle, kvôli jeho nevere, preto sa tam sám vydáva. Tu stretáva svojho sprievodcu, tak, ako tomu bolo v knižnej predlohe. Ten mu v každej časti porozpráva, aký hriech predstavuje, kto tam pyká a zároveň aj vysvetlí, že toto peklo je určené len pre neho. Preto sa vám vo forme flash-backu zobrazuje celý život. Postupne začínate chápať, prečo boží bojovník neskončil v nebi, ale tu.
Hrateľnosť hry sa skladá z dvoch častí. Prvou je platforming a druhou samotný boj. Hneď na začiatku musím podotknúť, že sa prekrývajú a rôznorodosť úloh vám zaručí zábavu aj napriek neustálemu a opakujúcemu sa boju. Nestalo sa mi, že by som sa nudil z dôvodu stereotypu.
Boj prebieha na štýl God of War, Devil May Cry, či najnovšia Bayonetta. Neustále mačkanie tlačítok vám spôsobí pľuzgiere, no vám to vadiť nebude, keďže sa budete náramne baviť. Ako zbrane používa Dante už spomínanú kosu a kríž, ktorý pôsobí, ako strelná zbraň. Vaše zbrane môžete postupom času vylepšovať, ale len na úrovni schopností. Na výber máte dva stromy schopností, jeden svätý (vylepšenia kríža), druhý anti-svätý (prepáčte za preklad, skrátka Unholy – kosa). Tu vylepšujete nové kombá, pasívne schopnosti a mágiu. Ako príklad môžem uviesť možnosť kríža vytvoriť ,,svätý výbuch“, zvyšovanie života, nové kúzla… atď. Na vylepšenie pravdaže potrebujete body, ktoré sú znázornené, ako duše. Zároveň treba v niektorých situáciach rozhodovať, či vašeho nepriateľa naveky zatratíte, alebo očistíte. Tak či onak, za rozhodnutie dostávate špeciálne Holy a Unholy body, ktoré otvárajú nové levely daného stromu schopností. Preto sa treba poobzerať hneď na začiatku, ktorý strom vám viac vyhovuje a podľa toho zhromažďovať duše.
Fast-paced boj sa vám začne vrastať do duše až po otvorení niektorých schopností, no najviac si hru užijete s otvorením prevažnej väčšiny. Samotné neotvorené schopnosti vás nútia hrať hru ďalej a pri každom otvorení sa tešíte ako malé dieťa. Každá má svoj účel a preto sa vám môže stať, že niektorí nepriatelia budú veľmi ťažko zvládnuteľní, kým si novú schopnosť nekúpite.
Tým sa dostávame k nepriateľom. Je ich naozaj veľa a každý z nich vytvára novú výzvu. Ak sa tieto potvory nebodaj skombinujú, čaká vás ozajstné peklo. Ako príklad uvediem ,,spálené duše“, ktoré musíte najprv uhasiť krížom a potom rozsekať kosou. Ak ich skombinujete s mágom (s teleportom), ktorý chráni ostatných pred použitím vašej mágie, viete si predstaviť tie problémy. Lietajúce príšery vám zase skomplikujú život strelami na diaľku, rotujúce monštrá vás budú nútiť vyhýbať sa, malé skupinky nepokrstených detí zamoria obrazovku, či klasickí démoni s tvrdým koreňom budú testovať vašu vytrvalosť.
Naozaj najväčším zážitkom sú súboje s bossmi. Tí sú väčšinou väčší ako panelák a ich schopnosti vás na pár šúp zničia tak, že po vás neostane ani mastný fľak. Tu sa stretnete s klasickým mačkaním určitých tlačidiel, ako tomu je aj u ostatných hier a vyhýbanie sa útokom, či zabíjaniu potvor, keď sa boss zotavuje. Aj keď sme všetky tieto techniky videli už v starších hrách, stále je to zábava.
Audiovizuálna stránka vás najprv trochu zamrzí. Nie je to tip-top gragika, no akonáhle vás pohltí atmosféra a grafický štýl, budete sa cítiť ako v nebi (v pekle). Zvuky dodávajú absolútne pochmúrnu pekelnú atmosféru, architektúra a artwork je spracovaný naozaj profesionálne, no a dabing (hlavne u Danteho) presvedčí aj ateistu, že peklo existuje. Zastaviť sa treba aj u veľmi nechutnej a ohavnej brutálnosti, ktorou hra vyniká. Lietajúce orgány a končatiny spozorujete už po pár sekundách hrania, k tomu nepriatelia sú nechutní sami. Taký ,,Glutton“ z kruhu obžerstva zvracia a ,,kadí“, pri chôdzi prdí, chce vás zožrať a keď ho ,,finishing move-om“ konečne zabijete, zakaždým si prezriete, ako mu Dante nacpe kosu do úst, vrazí mu ju až do brucha a potom zatiahne späť, čím ho rozpára. Nahotinkám sa tiež nevyhnete, množstvo pŕs a pohlavných orgánov spozorujete v kruhu smilstva, kde nahým kurtizánam z vagín vyliezajú nejaké červoidné veci, ktoré si vás obmotajú. To ale (teda ak máte už 18) neprekáža, naopak, dodáva to peklu pravú pekelnú atmošku.
Určite si teraz dávate otázku, čo je lepšie. Počkať na God of War 3, alebo skúsiť Danteho? Môj subjektívny názor je, že originalita Dante´s Inferno vysoko prevyšuje GoW sériu, no samotná hrateľnosť nadržiava GoW. Preto je len a len na vás, či dáte prednosť atmosfére a pekelnému príbehu pred hrateľnosťou a klasikou.
atmosféra skill management príbeh |
|
grafika | |
80% | |
ŽÁNER | hack´n slash akčná |
VÝROBCA | Visceral Games |
VYDAVATEĽ | EA Czech |
HRU NA RECENZOVANIE POSKYTLA SPOLOČNOSŤ | |