Pokiaľ o momentálnom statuse tejto kedysi mimoriadne populárnej série niečo napovedá, tak je to fakt, že pred nedávnom oslávila svoje desiate výročie… a takmer nikto si to ani nevšimol. Úpadok mainstreamových „neMariovských“ platformerov je smutná realita a keď sa ani táto veľká séria nedočká na svoje desiate výročia poriadnej oslavy, ale len ďalšieho spin-offu, tak to veľa nádeje fanúšikom rozhodne nedodá.
Ak ste z úvodného odseku získali pocit, že Ratchet&Clank: QForce je len ďalšou bokovkou, ktorou môžete zabiť čas počas čakania na riadny sequel, tak potom splnil svoju úlohu. A pokiaľ sledujete túto sériu už dlhší čas, tak vás to ani neprekvapuje a zostáva len jediná otázka: oplatí sa s QForce zabíjať čas?
A odpoveď je jednoduchá. Áno. Ak máte niekoho, s kým by ste to hrali v kooperačnom móde. Pre jedného hráča to ale taká zábava nie je. Prečo tomu tak je, si vysvetlíme už o chvíľu, najprv si ale musíme vysvetliť, o čom vlastne QForce je.
Kapitán Qwark prehral voľby ale nestratil záujem o robenie hrdinského dobra. Problémom ale je, že sa nikde nič nedeje a on sa neskutočne nudí. S úsmevom na tvári tak privíta nástup nového zloducha, maskovaného Zurga, ktorý deaktivoval obranné systémy niekoľkých planét s plánom na ne zaútočiť. Bude potrebné teda tieto systémy obnoviť a zároveň sa ubrániť grungariánskym nájazdom na miestne generátory, ktoré držia všetko pokope.
Fungovať to bude tak, že naše hrdinské duo pristane na danej planéte a bude mať za úlohu obraňovať základňu s generátormi a zároveň sa vydávať na skúmanie mapy mimo základne, aby porazili nepriateľské základne a ich generátory. Hráč si ale bude musieť dávať pozor, lebo na jeho vlastnú základňu môže nepriateľ zaútočiť kedykoľvek a minimálne na ich spomalenie je potrebné budovať rôzne obranné veže a míny, ktoré sa kupujú za blesky nazbierané počas ničenia nepriateľov.
Áno, Ratchet&Clank: QForce je tower defense hra z pohľadu tretej osoby, obohatená o klasickú formulku série. A tu sa už dostávame k tomu, prečo sa ju oplatí hrať len v kooperačnom móde. Počas hrania totiž neustále treba skúmať mapu, zbierať zásoby, blesky a ostatné veci, použiteľné na obranu vašej základne. Problémom ale je, že kedykoľvek na vás niekto zaútočí, tak sa musíte cez celú mapu vracať späť, lebo vaša vybudovaná ochrana je často, najmä proti silnejším nepriateľom, neefektívna a slúži vyslovene len na spomalenie.
Na zabránenie otravnému sa vracaniu späť je tu akurát len spomínaný kooperačný mód, kde sa jeden môže venovať skúmaniu mapy a druhý obrane základne. Takto hra získava niekoľko bodov hodnotenia naviac a je to bez pochýb najideálnejší spôsob jej hrania. Okrem toho je k dispozícii aj súťaživý multiplayer jedného na jedného alebo dvoch na dvoch. Po technickej stránke sa niet na čo sťažovať. QForce vyzerá a znie veľmi pekne. Po desiatich rokoch so sériou sa ani niet čo diviť, že Insomniac s týmto problémy nemá.
Hodnotiť QForce len na báze singleplayeru by nebolo fér, lebo je to očividne stvorené pre hru viacerých hráčov a pri kupovaní by ste na to mali myslieť. Napriek tomu ale vo vzduchu stále cítiť istú stagnáciu série. Aj keď je tento kooperačný tower defense experiment úspešný, nie je to to, po čom fanúšikovia série túžia už dlhý čas. Po odložení hry na poličku vám nezostane nič, než len pokrčenie ramenami a presunutie sa k inej hre.
|
R&C humor
coop
vizuál
|
|
nezáživný singleplayer
sériu nikam neposúva
|
60% | |
ŽÁNER | TPS Towerdefense |
VÝROBCA | InsomniacGames |
VYDAVATEĽ NA SLOVENSKU |
SCEE |
HRU NA RECENZOVANIE POSKYTLA SPOLOČNOSŤ |
|
Zaujala vás táto hra? Kúpte si ju na PlayStation Network |
|