Séria Total War patrí medzi obľúbené ťahové real-time stratégie už skoro dve dekády, takže príchod ďalšej časti je pre fanúšikov veľkým sviatkom. Inak to nie je ani v prípade Total War: Three Kingdoms, ktorý nás zavedie do Číny.
Štúdio Creative Assembly vás tentoraz vtiahne do vojny troch ríš, ktoré v rokoch 220 a 280 nášho letopočtu zvádzajú boj o nadvládu ďalekej Číny. Proti sebe stoja armády Cchao Wej zo severu, Šu-chan z S‘-čchuanu a východného Wu na juhu. Vývojári sa však nedržia presného historického pozadia, keďže podstatnú časť čerpajú hlavne z románu Príbeh Troch ríš od spisovateľa Luo Kuan-čunga.
Vyberte si svojho vodcu
Hneď v úvody vás hra vyzve, aby ste si zvolili, či chcete hrať románový režim, alebo radšej siahnete po historickom. Po tomto kroku sa už vydávate objavovať čaro starovekých čínskych bitiek. Vybrať si však budete musieť svojho vodcu, takže frakcie idú v Total War: Three Kingdoms bokom. Na výber je napríklad idealista menom Liu Bei, ktorý dokáže nenásilným spôsobom zaberať provincie cisárstva. Prípadne vašou voľbou môže byť Sun Jian, prezývaný Tiger Jiangdongu, ktorého silnou stránkou je perfektný útok.
Dynamika hry v Three Kingdoms je zvládnutá na výbornú, takže už začaté boje sú intenzívne a poriadne sa zapotíte. Všetko ma pomerne rýchly spád, takže stačí málo a konflikt je na svete. O svoje miesto bojuje takmer každý, všetci chcú svoj kúsok moci.
Systém politiky je dobre vyvážený a oveľa bohatší ako v predchádzajúcich častiach. Okrem požadovania klasických vecí, ako sú peniaze či územie, môžete ostatným ponúknuť, že budete ich vazalom. Nejde ani tak o vytváranie aliancií ako skôr o obchod ako taký. Všetko niečo stojí a hráč bude musieť byť pripravený na to, že ak niečo chce, tak musí aj niečo obetovať. V tomto je Total War: Three Kingdoms skvelou ukážkou, ako má takýto staroveký obchod fungovať.
Jasné pravidlá obchodu
V každom prípade, každý obchod má jasné pravidlá. Každá jedna zmluva má stanovené pravidlá, vďaka čomu presne viete, koľko záporných a kladných bodov získate, a rovnako tak aj to, o čo všetko prídete alebo čo získate. Vďaka tomuto je obchod transparentný a vy sa nemusíte obávať žiadnych prekvapení.
Malou novinkou je, že armáda nemusí mať svojho hrdinu, ak ho však má, tak počítajte s tým, že ich môže mať maximálne šesť. Ak je armáda bez hrdinu, tak sa okrem klasických povinností ako zásobovanie jedlom či platenie musíte uistiť, že sú vaši generáli spokojní. Je dôležité si zapamätať, že armáda môže byť tvorená najviac troma veliteľmi.
Vrátim sa trochu na začiatok, kde som spomínal možnosť výberu režimu. Odporúčam zvoliť ten románový, keďže ponúka viac (aspoň tak pôsobí) a vy sa dokážete viac vžiť do roly hrdinov, ktorí sú zároveň aj veliteľmi. Tento štýl sa, samozrejme, zameriava na akési nadľudské schopnosti a silu hrdinov. Je dobré, že vývojári v tomto veľmi neuleteli a držia sa pri zemi. Nečakajte žiadne fantasy, ide skôr vylepšenie atribútov a bojaschopnosti vašich vojakov.
Rovnaká technika bojov
Mrzí ma, že autori v zásade nijak nezasiahli do techniky bojov. Tu je to v podstate starý dobrý Total War, no žiadny závan novoty nečakajte. Aj tu je dôležitá stratégia a rozloženie jednotiek. Ak však niečo vybočuje od štandardu, tak sú to duely.
V nich máte tentoraz možnosť postaviť proti sebe dvoch generálov a tento boj, do ktorého nemôže nikto iný zasiahnuť, musí skončiť smrťou alebo útekom. Ak utečiete, tak vás čaká diskreditácia a problémy v budúcnosti.
Zlepšenia sa nedočkala ani grafická stránka hry. V podstate uvidíte na vašich monitoroch opäť to isté, len v inom zasadení. Potešila aspoň optimalizácia a plynulosť hry. Na zostave s procesorom i5-4590, 16GB RAM a grafickou kartou RTX 2060 (6GB) hra bežala bez najmenších problémov.
Problémom však môže byť čitateľnosť niektorých prvkov a zrozumiteľnosť ikoniek. Na tomto aspekte mohli autori zapracovať viac.