Neviem ako vy, ale môj detský sen bol vždy byť policajtom, smetiarom, alebo vodičom kamiónu. Poväčšine vo filmoch vykreslený ako tvrdý muži sediaci ze ešte tvrdšími strojmi. V Rig’n’Roll sa jedným z nich môžete stať. Či však už bude titul kvalitný sa len uvidí.
Príbeh sa v hre nečakane vyskytne, kvalitou však bude na úrovni Macka Pu a kamarátov. Nečakajte v ňom ani nijaké zlomy, celý bude totiž postavený na rozhovoroch medzi NPC postavami, ktoré budú poväčšine suché a nezáživné. Lokáciou hry bude Kalifornia a nájdu sa tu všetky veľké mestá. Od San Jose cez Santa Barbara až po San Francisco a Sacramento. Dokopy ich bude okolo 47.
Ten kto by si myslel že budete v hre len zamestnancom prepravného impéria je na omyle. Hru začínate budovaním vlastnej prepravnej firmy v ktorej zo začiatku budete pracovať len sami. Neskôr však začnete najímať nových vodičov ktorým budete zadávať aké typy objednávok majú vybavovať, zadefinujete im platy. No platy budú len jedným z faktorov, bude im treba zadefinovať aj správanie, starostlivosť o ich mašiny a mnoho iného aby ste si zaručili správny chod vášho impéria. S viacerými vodičmi a kanceláriami bude samozrejme aj menšia potreba vašej účasti na všelijakých typoch prepravy. Začínate s celkom dobrým kapitálom, no stále budete musieť ovela viac zarobiť ak chcete váš biznis rozbehnúť naplno.
S malým finančným kapitálom budú spojené aj slabšie stroje. Teda vaši vodiči najprv budú musieť jazdiť v slabších strojoch, no s postupom času sa dostanete k lepším a silnejším strojom s ktorými bude vaša preprava efektívnejšia. Okrem typov vozidiel, však existujú v hre aj ich úpravy. Meniť bude možno mechanické časti v motore, lak a farbu kamiónu, poťahy interiéru, vzhľad tachometrov. Jednoducho skoro všetko. Samozrejme, všetky úpravy výzoru vám nepridajú a ani neodoberú nič z jazdných vlastností. Horšie je však fakt, že aj mechanické úpravy majú na motor minimálny vplyv.
Správanie celej cestnej dopravy je v hre katastrofické. Autá si chodia po pruhoch bez pravidiel, preraďujú sa bez blinkru a bez logickej potreby, poprípade sú roztiahnuté aj cez 4 pruhy vedľa seba, čiže ich ani predbehnúť nedá. Jazdný model bude na tom o trochu lepšie, no stále žiadna sláva. Zákruty nebude problém vybrať v 80 Km/h (50 m/h) aj s plne naloženým nákladom. Podobne to bude aj pri dopravnej nehode. Zatiaľ čo ostatné auta pri kolízií budu lietať všade po okolí, váš kamión, síce obitý, ale stále celý, sa bude po ceste ďalej nezastviteľne valiť. K tomu mi nedá pridať nereálnosť cestnej premávky, pretože v Rig’n’Roll nečakajte žiadne predbiehanie osobnými autami. Práve naopak, kamióny budú tie najrýchlejšie z celej premávky. Je to len ďalší negatívny dojem.
V hre samozrejme budú platiť aj cestné pravidlá, teda napríklad po naťuknutí auta pri preraďovaní pruhu naťuknete iné auto alebo prekročíte žltú čiaru nemôžete čakať nič iné ako sirénu policajného auta a jeho odstavenie vášho tahača s patričnou pokutou ktorá sa bude odvíjať od veľkosti poškodenia a priestupku. To by bolo super, keby platil na každého rovnaký meter. Pokiaľ porušíte poriadok, ste pokutovaný. Pokiaľ ho porušia oni, ste pokutovaný zase raz vy. Neraz sa mi stalo že do mňa narazil ťahač pri tom, ako sme šli veďla seba a on z ničoho nič len tak preradil. Samozrejme, moj kamión zpolky vpálený do zvodidiel dostal pokutu od policajtov ktorý sa vždy náhodne v neďalekej diaľke vygenerujú a súper sa len hrnul bez postihu ďalej.
Misie budú mať 2 štýly. Buď to bude závod medzi ťahačmi alebo závod medzi ťahačmi s nákladom. Oba módy budú vpodsate o tom istom, dostať sa v stanovený čas do cielového skladiska. Preprava aj závody budú finančné ohodnotené, pri preprave však bude závisieť od typu prívesu ktorý budete tahať. Pokiaľ to budú mandarínky, nečakajte veľké finančné ohodnotenie, ak to však budu notebooky, čakajte skvelý zárobok, no aj veľké pokuty za doručenie poškodeného majetku. Preto treba pri drahých dodávkach jazdiť čo najobozretnejšie. Aj keď, ako som už predtým spomínal, nikdy neviete ktorý magor to do vás len tak napáli…
A čo grafické spracovanie? Tak ako aj optimalizácia je na tom dosť zle. Prostredia su aboslútne fádne, z času na čas sa vyskytne v okolí dedinka, no poväčšine sa prechádzate po prázdnej ceste ktorá sa točí jedným alebo druhým smerom a okolo sú maximálne tak prázdne pláne na ktorých je natiahnutá textúra. Autá a postavy na tom budú podobne. Kamióny budu vyzerať ako namastené, budú sa neprirodzene lesknúť aj bez metalízy. Postavy budú sice vymodelované dostatočne no budú mať tak neprirodzené pohyby A čo už spomínaná optimalizácia? Môžem snáď povedať, že doma mám celkom dobrú mašinu, no aby mi hra dokázala pri vačšej trafike padnúť pod úroveň 20FPS je bieda. Hru si teda majitelia slabších strojov moc nevychutnajú. Taktiež mi nedá nespomenúť kopu závažných bugov ako napríklad pád hry a vymazanie všetkých saveov, nefunkčnosť prestavených skratiek alebo keď som sa raz po kolízií dostal do vedenia závodu aj keď som bol na 3. Mieste a predomnou boli ďaľší 2 závodníci. K tomu sa pridáva aj slabý audiozážitok. V rádiach hrajú B-čkové popové-rockové kapely ktoré človeka pri riadení skôr vytočia než ukľudnia. Situáciu ešte ako tak zachraňuje možnosť dať si do hry vlastné MP3 ktoré si môžete púšťať.
Čo dodať nakoniec? Rig’n’Roll mal skvelý nápad no nehorázna optimalizácia, bugy, nezáživnosť a nespravodlivosť hru sťahujú strašne nízko. Škoda. Pretože sa dá povedať že hra je v jadre skvelá, no sama sa zhodila svojou nedotiahnutosťou. Preto mi neostáva nič iné ako hre udeliť nízke hodnotenie.