RECENZIA: Steelrising - Souls-like na francúzsky spôsob

Hry od štúdia Spiders nikdy nebolo jednoduché recenzovať. Ich predchádzajúce tituly vždy obsahovali originálne prvky, výborné zasadenie alebo atmosféru a nechýbali im ambície. Nadol ich však zrážali technické problémy, bugy, zlé dizajnové rozhodnutia a najmä príliš vysoké ambície. Steelrising nie je výnimkou a najhoršie na tom je, že ako aj v mnohých iných prípadoch pri európskych hrách, veľmi vás to mrzí. A to hlavne preto, že hra má čo ponúknuť a keby nebolo bugov a technických problémov, určite vám ju odporúčam.

RECENZIA: F1 Manager 2022 - Zbabrať taktiku Ferrari teraz môžete už aj vy

Keď som minulý rok recenzoval ďalší diel zo série F1 od Codemasters, v polovici druhej sezóny som začal čoraz viac riešiť jednotlivé tréningy, kvalifikáciu a nakoniec aj samotné preteky cez simuláciu. Viac než šoférovanie ma bavilo vylepšovať monopost a samotnú stajňu. Sledoval som rozvoj jazdcov, pohyby v tímoch a finančné výsledky. Vlastne som si z pretekárskej hry postupne spravil takú minimanažérsku záležitosť. Samozrejme, hneď som sa začal zamýšľať nad tým, aká je to škoda, že neexistuje žiaden manažérsky titul zo sveta Formula 1. Nuž, očividne som nebol jediný.

RECENZIA: Syberia: The World Before – Príbehovo krásne, herne rozpačité

Čo pre vás znamená Syberia? Pre niekoho to je možno dojemný príbeh o mladej žene pracujúcej pre veľký právnický korporát, ktorá v neznámom svete objavila svoju nezávislosť. Pre iného to môže byť nenáročná relaxačná séria, pri ktorej si oddýchne po ťažkom pracovnom dni bez toho, že by sa musel pred monitorom nejako príliš mozgovo namáhať. Niektorí možno v Syberii vidia ten správny (tak dlho hľadaný) životný impulz – prípadne ho mali priamo pred sebou, no báli sa ho využiť. Pomôže im zbaviť sa okovov reality a vrhnúť sa strmhlav do nejakého dobrodružstva. Ani jedna odpoveď nie je nesprávna.

RECENZIA: Marvel's Spider-Man - Obdobie vydávania perfektných Sony exkluzivít na PC pokračuje

K pôvodnej exkluzivite Marvel's Spider-Man na PlayStation 4 sa mi viaže úsmevná historka, keď ma jeden kamarát presviedčal, že „toto si nikdy inde nezahrám“ a preto je to jeden z dôvodov, aby som si konečne túto konzolu zaobstaral. Kto by vtedy povedal, že na PC príde éra, keď exkluzivít od Sony budeme hrať za rok hneď niekoľko. A fakt, že za to stoja, potvrdzuje aj Marvel's Spider-Man, pretože ide o naozaj výnimočný titul.

RECENZIA: As Dusk Falls – Interaktívna adventúra, ktorá s vami zamáva

Pamätáte sa, kedy ste naposledy hrali dobrú adventúru, ktorá vo vás zanechala niečo, nad čím ste dlho premýšľali? Ja som takýchto titulov zažil niekoľko, no nebolo ich priveľa. Niektoré boli krátke, u iných zas príliš neočaril príbeh. Ďalšie boli fantastické, iné nudné. Keď som v prvej upútavke uvidel As Dusk Falls, bol som trochu na pochybách, či z toho vzíde niečo zaujímavé, no stačilo mi pár minút a svoj názor som zmenil.

RECENZIA: Sonic Origins mala byť trefa do čierneho, no je skôr trefa do hnedého

Po dlhšom čase tu máme opäť znovuvydanie klasických hier Sonic, tentokrát v kolekcii Sonic Origins. V tej sa nachádzajú štyri tituly, konkrétne sú to Sonic The Hedgehog, Sonic The Hedgehog 2, Sonic CD a Sonic 3 & Knuckles, hoci v hre je poradie troška iné – Sonic CD je uvedený ako druhá hra, pričom v poradí vyšla ako tretia. To z dôvodu, že príbehovo je zasadený medzi prvý a druhý diel. K vyššie spomenutým štyrom kúskom boli pridané nové herné módy, odomykateľné bonusy a nové možnosti. A úplne nezmyselné DLC.

RECENZIA: Dolmen je dobrá Soulovka, avšak citeľne budgetová

Určite ste už toho boli svedkom. Tajomná planéta, experimenty s obyvateľmi, depresívne zápisky preživších odkrývajúce čriepky príbehu, zázračná látka umožňujúca niečo nadprirodzené, mutanti, zloduch, ktorý chce všetko získať len pre seba, a misia osamelého bojovníka, ktorý má celý tento holubník zastaviť. Toto je v skratke Dolmen, nové akčné RPG inšpirované Souls sériou a zasadené do sci-fi prostredia nehostinnej planéty Revion Prime, kde smrť a veci, ktoré ste už určite niekde niekedy predtým videli, číhajú na každom kroku.

RECENZIA: Weird West - A tento poznáte? Stretnú sa prasací muž, vlkolak a indián...

Nie, nebojte sa, nepomýlili ste si stránku, nebudeme si tu rozprávať vtipy (ale možno mi sem-tam nejaký ubehne, prepáčte, nepomôžem si). Podtitul recenzie jednoducho vystihuje, s akou situáciou sa stretnete v najnovšom kúsku z dielne bývalých vývojárov Dishonored a Prey. Dámy a páni, pripravte sa, Weird West je poriadne atypické dobrodružstvo.

RECENZIA: Final Fantasy VI Pixel Remaster - je skvelou záverečnou bodkou za rozpačitou sériou remasterov

Pred 1000 rokmi došlo k veľkej tragédii, ktorá navždy zmenila ráz sveta. Vojna, ktorá sa zapísala do histórie ako War of the Magi, priviedla spoločnosť na okraj krachu a beznádeje. Zničená príroda, zničené ľudské osudy, zničený pokrok ľudstva. Kedysi svet prosperoval, využíval výhody mágie i technologických noviniek, no dnes už po mágii nie je ani chýru ani slychu a čo sa technologických výdobytkov týka, tie si len pomaly opäť začínajú hľadať miesto v životoch obyvateľov. Kataklizma postihla všetkých a všetko a svet sa ani po tak dlhej dobe naplno nespamätal.

RECENZIA: PC verzia remaku Final Fantasy VII by potrebovala svoj vlastný remake

Takže... 80 eur? Nie, nie, pýtam sa vážne. Je to ozaj správna suma? Prepáčte mi moje otázky, len sa snažím pochopiť, čo sa tu vlastne stalo. Pýtate sa, ako to vlastne myslím? Vec sa má tak, že hra vyzerá dosť chabo. Nie, ja si nič nedovoľujem, len poukazujem na to, že hra za tak vysokú sumu vyzerá proste tragicky. Chcete niečo konkrétnejšie? Tak predovšetkým, textúry sú zväčša priemerné, častokrát aj ťažko podpriemerné. A to ani nehovorím o jednoduchých tvaroch objektov, kvôli ktorým mi z času na čas levely pripadali ako vyskladané z lega.

RECENZIA: TOM CLANCY'S RAINBOW SIX EXTRACTION - Túto hru nebudete chcieť hrať sami

Pamätáte si ešte na Operáciu Chimera v Rainbow Six Siege? Zaujímavý event priniesol nielen obľúbenosť kooperácie v čisto PVP hre, ale aj myšlienku, ktorá sa neskôr pretavila do samostatnej hry v podobe práve recenzovaného titulu Extraction. A tak ju tu máme, čisto novú, neokukanú a najmä zaujímavú videohru, ktorá obohatila začiatok roka 2022. Stojí však za to?

RECENZIA: Fantastický God of War nastoľuje novú éru kvality portov konzolových hier na PC

Keď človek vo svojom živote dosiahne určitú hranicu súvisiacu s jeho vekom, začne sa pomaly sťahovať do úzadia a hľadať miesta, kde by mohol byť úplne sám. Ďaleko od banálnych problémov bežných ľudí, na ktorých vám ani nezáleží, od toho všetkého zhonu veľkých miest chvastajúcich sa ponukou nekonečných možností, no pritom tak veľmi prázdnych, ďaleko od všetkých hádok, podrazov, pokrytectva a ľudskej podlosti. Keď nadíde ten čas, človek sa stiahne do pomyselného úkrytu, aby tam prežil jeseň svojho bytia.

RECENZIA: ATOM RPG: Trudograd je perfektným „pokračovaním“ perfektnej RPG

Atom: Trudograd je buď sakra veľkou „standalone“ expanziou, alebo trochu okliešteným pokračovaním pôvodného Atomu – je takmer nemožné presne to určiť. Záleží však na tom? Za dobrú cenu získate hodiny a hodiny zábavného obsahu, ako na mieru šitého pre všetkých fanúšikov pôvodných dvoch Falloutov, ktorými sú Atom a Trudograd výrazne inšpirované.

RECENZIA: Final Fantasy V Pixel Remaster je znamenité RPG, ktoré rovnako zabaví aj po takmer 30 rokoch

No konečne! Trvalo to síce až päť hier, no napokon to prišlo. Square Enix nakoniec predsa len vyslyšalo prosby fanúšikov, aby jednotlivé diely série remasterov Pixel Remaster dotýkajúcich sa prvých šiestich hier z dôb 8 a 16-bitov nezľahčovalo a Final Fantasy V Pixel Remaster vydalo takmer v rovnakej náročnosti, aká bola prítomná v SNES verzii. Rýchlosť levelovania, body skúsenosti, Job body, ceny v obchodoch - všetko rovnaké. Dôvod na radosť? Určite. Znamená to, že tým pádom je pixelový remaster piateho dielu po tejto stránke dokonalý? To ani náhodou. Dôvodom je, že ani pôvodná verzia nebola nijako náročná.

RECENZIA: Marvel's Guardians of the Galaxy - I am Groot?

Časy katastrofálnych hier, ktoré sprevádzali blockbustery v kinách, sú dávno preč. Pamätáte si, aký paškvil vychádzal pred viac ako desiatimi rokmi? Každý jeden film prišiel s totálne odfláknutou hrou a tie s komiksovými superhrdinami často patrili k najhorším. Dnes je to úplne inak, pričom tituly ako Spider-Man na PlayStation patria medzi top vo svojich žánroch. Napriek tomu mám v sebe zapísanú opatrnosť z dávnych čias a najmä po nevydarenom pokuse s Avengers som bol voči Guardians of the Galaxy skeptický. Som však veľmi rád, že vám môžem porozprávať, ako som sa mýlil.