RECENZIA: Maneater - Podvodné GTA so žralokom v hlavnej úlohe

Predstavte si, že ste žralokom, obávaným predátorom morí a oceánov. Malé rybky lovíte len tak od hladu, väčšie si nechávate na večeru, a tie najväčšie lovíte kvôli svojmu predátorskému inštinktu. No a potom sú tu ešte ľudia, nepriateľ číslo jeden, ktorý je plný bielkovín, ale aj problémov. Vitajte vo svete Maneatera!

RECENZIA: Minecraft Dungeons je detská diablovka s nedostatkom hĺbky

Kde bolo, tam bolo, bol raz jeden Minecraft. Ten sa stal slávnym na celom svete, pretože malým deťom umožňoval stať sa YouTubermi, ktorí následne začali otravovať život tým ostatným. Mojang, tvorca tohto fenoménu, nahromadil mnoho peňazí, a z Minecraftu sa stala značka, ktorú sa rozhodol expandovať ďalej. S najnovším takýmto pokusom sa rozhodol, že bude konkurovať Diablu, a tak vznikol Minecraft Dungeons, dungeon crawler určený vlastne ani neviem pre koho. Asi pre deti. Ale tie predsa od Minecraftu čakajú ťažbu surovín a stavanie a v Minecraft Dungeons sa nič také nerobí. Tak teda pre dospelých? To asi tiež nie, na to je hra príliš infantilná a do mechanizmov aj dosť jednoduchá. Tak pre koho?

RECENZIA: SnowRunner - Simulátor plný zážitkov, ktoré si budete musieť zaslúžiť

Brodenie sa bahnom asi nebude zábava pre každého. Simulátory ťažkej techniky proste potrebujú svoje špecifické publikum a veľa nových hráčov odradí nekompromisné prostredie, v ktorom aj jeden chybný krok vpred môže znamenať, že sa zaseknete na pár minút, prípadne uviaznete navždy. Tvorcovia titulu MudRunner z roku 2017 sa však rozhodli, že jeho pokračovanie sa bude niesť v mainstreamovejšom duchu a skúsia sa priblížiť širšiemu publiku. Znamená to poľavenie od realistickosti, alebo existuje nejaká rovnováha medzi hardcore simuláciou a príbehovou hrou? To sa pokúsim popísať v recenzii, ale jedno je zatiaľ isté. SnowRunner sa posunul dopredu a je len na nás, ako sa s tým vysporiadame.

RECENZIA: MotoGP 20 - O polovicu menej kolies, o nič menej zábavy

Pretekárske hry majú v mojom hráčskom srdci špeciálne miesto. Hoci aj v bežnom živote preferujem skôr štyri kolesá, dvere a volant namiesto otvorených „tátošov“ s dvomi kolesami a riadidlami, nikdy nepohrdnem možnosťou vyskúšať si tie najnovšie pretekárske hry. A možno aj preto, že som sa minulý rok pozrel na zúbok titulu MotoGP 19, bolo len dobre, že som mohol posledné dva týždne testovať najnovší MotoGP 20. Posunula sa táto herná séria z pera štúdia Milestone dobrým smerom? Podarilo sa im vychytať muchy prítomné v predošlom diele? A užijú si ju hráči aspoň tak, ako jeho predchodcu? To sa, ako už tradične, pokúsim zodpovedať nižšie.

RECENZIA: Bleeding Edge - Krvácanie na hrane bez krvi v chaose

Všetci vieme, že Overwatch nastavil latku vysoko a akýkoľvek pokus napodobniť jeho úspech v podstate zlyhal - samozrejme, píše sa rok 2020 a multiplayerovka od Blizzardu už nie je na vrchole, ako to bolo v roku 2016, no svoju hráčsku základňu stále má. O úspech na poli multiplayerových akcií sa pokúsila zabojovať aj novinka Bleeding Edge, ktorá toho zatiaľ, žiaľ, veľa neponúka, no v rámci žánru je iná. Poďme si rozobrať prečo.

RECENZIA: Ion Fury síce nie je videoherný Iron Maiden, no heavy metal to je teda poriadny!

Len pre poriadok. Heavy metal v nadpise má byť braný ako synonymum brutálnosti a agresivity a nie ako priamy odkaz na heavy metalovú hudbu. Toto totiž nie je Doom a ostré riffy ťažkého kovu tu budete čakať márne, nakoľko hudobná stránka je tu pojatá elektronicky s veľkou dávkou ambientu. Iron Maiden ale predsa len nespomínam náhodou. Ion Fury spočiatku totižto nieslo názov Ion Maiden, čo bolo štýlovým odkazom na legendy metalu a zároveň vyjadrenie podstaty hrdinky hry, no práve Iron Maiden o takúto poctu vôbec nestálo a tvorcov zažalovali. Hra tak musela zmeniť názov a zbaviť sa všetkého, čo by mohlo len trocha odkazovať na kapelu.

RECENZIA: Call Of Duty: Warzone - Rastie nám tu ďalší Battle Royale gigant?

Na poli žánru online FPS sa z nenazdajky ukázalo už veľa kvalitných titulov. Asi by bolo zbytočné ukazovať prstom na gigantov spomedzi BR strieľačiek, ktorí nám dokázali vytrieť zrak bez zbytočného hype-trainu tri mesiace vopred. Teší ma, že aj titul, ktorý doslova zrazu vyskočí spoza rohu, dokáže ľudí zaujať natoľko, že si ho za prvých dvadsaťštyri hodín vyskúša až šesť miliónov hráčov. Je pravdepodobné, že za to môžu dva faktory: hra je free to play a nesie silné meno Call of Duty. Áno aj nie. Model free to play určite dnes priťahuje množstvo hráčov, ale na druhej strane sa dá od tohto modelu očakávať, že hra nás bude na každom kroku bombardovať mikrotransakciami. No a značka CoD? Tá už raz s BR režimom prišla, no medzi hráčmi úspech nezožala. Samozrejme, hru nemôžme prvoplánovo odpísať. Najskôr sa do nej musíme ponoriť hlbšie. Čím teda nový mód hry Call of Duty: Modern Warfare dokázal do hry pritiahnuť také masy hráčov?

RECENZIA: Hunt: Showdown - Western, ktorý vás bude strašiť po nociach

Westernové hry boli od nepamäti veľmi populárne. Svoje miesto si začali vydobýjať medzi hráčmi snáď už od doby, keď sa naši otcovia radi pozerali na filmové adaptácie s Ribanou. Z mojej strany tento koncept nie je až tak veľmi zaujímavý, no chápem, že každému človeku sa páči niečo iné. Otázka znie, či je dobrý nápad zasadiť strieľačku s takými silnými PvP koreňmi na divoký západ? S určitosťou viem povedať, že áno. A hra má síce veľký potenciál zaujať masy, no stále jej niečo chýba. Pôsobí trošku ako zlepenec viacerých hier, ktoré už si svoje miesto na hernej scéne našli. Poďme sa hlbšie ponoriť do najnovšej hry od Crytek, nemeckého giganta.

RECENZIA: Warcraft III: Reforged – stačí iba nový grafický kabát?

Písal sa rok 2002 a mne sa do rúk dostal tretí diel Warcraftu. Prvá a druhá časť boli zaujímavým štartom, no až tá tretia priniesla na svoju dobu výborné cutscény a fenomenálny príbeh. V tej dobe išlo o prevratnú hru, veď bola v 3D kabáte a navyše mala český dabing. Ten, ktorý si pamätá azda každý, kto Warcaft III skúsil. A práve z príbehu trojky tvorcovia World of Warcraft čerpajú doposiaľ. Niet sa čomu diviť, keď sa vývojári po rokoch rozhodli, že hre dodajú konečné nový šat v podobe Warcraft III: Reforged. Pýtate sa, či úspešne?

RECENZIA: Spintires: Chernobyl DLC - Off-road z neďalekého východu

Od 13. júna 2014, kedy vyšiel pôvodný Spintires, už ubehlo strašne veľa času. Čas sa ale na malú chvíľku zastavil aj 26. apríla 1986. Ak už niekto z vás tuší, kam tým mierim, tušíte správne. Totižto druhý spomínaný dátum je neodmysliteľným míľnikom v histórii ľudstva. V ten osudný večer došlo ku Černobyľskej havárii s hrozivým dopadom na nemalú plochu vo svojom okolí. V dôsledku tejto udalosti bolo napokon evakuované celé mesto Pripiať, z ktorého sa stalo neslávne „mesto duchov“. Nie, nejde o hodinu dejepisu, skôr sa vám snažím navodiť atmosféru, s ktorou budete sprevádzaní celým novým datadiskom pre už vyššie spomínanú hru Spintires. Datadisk nesie názov Chernobyl a prináša nám vierohodné prostredie z ukrajinskej rádioaktívnej oblasti.

RECENZIA: Deliver Us The Moon - Atmosferická príbehovka s vizuálmi, čo naozaj stoja za to

Fráza „umenie imituje život“ nie je používaná úplne bežne, no pri hrách sa mi v poslednej dobe tlačí do hlavy stále viac. Samozrejme, nemám pri nej na mysli úplné sci-fi a fantasy tituly, málokto by asi uveril, že lietajúce draky a súboje na mimozemských planétach by imitovali život. No pri atmosferických hrách je často vidieť celú myšlienku, príbeh, alebo minimálne paralely medzi herným a reálnym svetom. Možno aj preto som si na atmosféru a príbeh zaťažené tituly tak obľúbil. A taký sa už na prvý pohľad zdal aj počin holandského indie štúdia KeokeN Interactive s názvom Deliver Us The Moon.

RECENZIA: Red Dead Redemption 2 - Divoký západ už porazil aj PC hráčov, a to doslova...

Viac než rok si museli PC hráči počkať na konzolový hit Red Dead Redemption 2, ktorý takmer paralyzoval hráčske obecenstvo a herných kritikov. Skvelé hodnotenia a množstvo nálepiek Hra roka provokovali nedočkavých počítačových nadšencov, ktorí sa modlili k hernému bohu a pevne dúfali, že tento klenot na PC dorazí. Želania sa nakoniec splnili, ale pôrod to bol poriadne ťažký. Poďme sa na to spoločne pozrieť.

RECENZIA: Terminator: Resistance - zaujímavý návrat ku klasike

Pamätáte si ešte na poslednú Terminator hru? Že nie? Ani sa vám nečudujem, veď je to už pekných pár rokov. A ruku na srdce, posledné Terminator tituly za veľa nestáli. Na svete je nový kúsok z tohto univerza, ktorý navyše vyrobila spoločnosť, ktorá sa svojou prvou hrou príliš neblysla. Čo myslíte, napraví si svoje renomé prostredníctvom titulu Terminator: Resistance?

RECENZIA: Age of Empires II: Definitive Edition - Dorazila presne tá istá kvalita, na ktorú sme čakali

„Pošli ešte dáke jednotky hore, už ho dorazíme,“ asi takto nejako zneli slová z mojich úst vo chvíli, keď som zistil, že hrám Age of Empires II: Definitive Edition. Nie, neznamená to, že do toho momentu som nevedel, čo som si pustil, ale bol to presne ten nostalgický moment, ktorý ma vrátil do detstva. Presne tak, boli to bezstarostné časy plné dlhých večerov presedených za PC. Poďme sa teda na tento 20-ročný kúsok prezlečený do nového kabáta pozrieť zblízka.

RECENZIA: Disco Elysium mi ponúklo najpohlcujúcejší RPG zážitok za posledné roky

Zobudili ste sa niekedy ráno, s poriadnou opicou, neznesiteľným zmätkom v hlave a únavou ako keby po vás prešlo stádo slonov? Že sa vôbec pýtam. Tak to skúsim takto. Zobudili ste sa niekedy ráno s poriadnou opicou, neznesiteľným zmätkom v hlave a únavou ako keby po vás prešlo stádo slonov, pričom si uvedomujete, že si nespomínate nielen na to čo sa stalo počas noci, ale ani kto vlastne ste a čo robíte? Počkajte ešte!

RECENZIA: Bee Simulator - I´ll bee back

RECENZIA: Bee Simulator - I´ll bee back

Dôležitosť včiel si v poslednej dobe uvedomuje čoraz viac ľudí. Malý bzučiaci hmyz je dôležitý pre celú planétu a alarmujúce správy o jeho masívnych úhynoch rozhodne netešia. Ak sa chcete o včelách dozvedieť viac, prípadne by ste chceli poučiť vašu ratolesť, nová hra zo sveta včiel Bee Simulator môže byť pre vás to pravé orechové. Je tam však niekoľko ale.

RECENZIA: Farming Simulator 19 Platinum Edition - Tá istá hra za nové peniaze

Keď som dostal túto hru do rúk, nevedel som, čo si mám vlastne počať. Moja nevedomosť v úlohe farmára bola naozaj katastrofálna. Skalným fanúšikom série asi nemusím vysvetľovať, že každý úkon na farme má svoju postupnosť, a nie každý traktor využijeme efektívne na hocijakú prácu. Tu nastáva môj problém, pretože sa musím do hry viac ponoriť, aby som pochopil určité mechaniky.