RECENZIA: Age of Empires II: Definitive Edition - Dorazila presne tá istá kvalita, na ktorú sme čakali

„Pošli ešte dáke jednotky hore, už ho dorazíme,“ asi takto nejako zneli slová z mojich úst vo chvíli, keď som zistil, že hrám Age of Empires II: Definitive Edition. Nie, neznamená to, že do toho momentu som nevedel, čo som si pustil, ale bol to presne ten nostalgický moment, ktorý ma vrátil do detstva. Presne tak, boli to bezstarostné časy plné dlhých večerov presedených za PC. Poďme sa teda na tento 20-ročný kúsok prezlečený do nového kabáta pozrieť zblízka.

RECENZIA: Disco Elysium mi ponúklo najpohlcujúcejší RPG zážitok za posledné roky

Zobudili ste sa niekedy ráno, s poriadnou opicou, neznesiteľným zmätkom v hlave a únavou ako keby po vás prešlo stádo slonov? Že sa vôbec pýtam. Tak to skúsim takto. Zobudili ste sa niekedy ráno s poriadnou opicou, neznesiteľným zmätkom v hlave a únavou ako keby po vás prešlo stádo slonov, pričom si uvedomujete, že si nespomínate nielen na to čo sa stalo počas noci, ale ani kto vlastne ste a čo robíte? Počkajte ešte!

RECENZIA: Bee Simulator - I´ll bee back

RECENZIA: Bee Simulator - I´ll bee back

Dôležitosť včiel si v poslednej dobe uvedomuje čoraz viac ľudí. Malý bzučiaci hmyz je dôležitý pre celú planétu a alarmujúce správy o jeho masívnych úhynoch rozhodne netešia. Ak sa chcete o včelách dozvedieť viac, prípadne by ste chceli poučiť vašu ratolesť, nová hra zo sveta včiel Bee Simulator môže byť pre vás to pravé orechové. Je tam však niekoľko ale.

RECENZIA: Farming Simulator 19 Platinum Edition - Tá istá hra za nové peniaze

Keď som dostal túto hru do rúk, nevedel som, čo si mám vlastne počať. Moja nevedomosť v úlohe farmára bola naozaj katastrofálna. Skalným fanúšikom série asi nemusím vysvetľovať, že každý úkon na farme má svoju postupnosť, a nie každý traktor využijeme efektívne na hocijakú prácu. Tu nastáva môj problém, pretože sa musím do hry viac ponoriť, aby som pochopil určité mechaniky.

RECENZIA: GRID (2019) - Overený recept, ktorý časom hádam ešte dozrie

Čo dostanete, keď vezmete obľúbenú, hoci už viac ako 10 rokov starú pretekársku sériu, herné štúdio, ktoré stojí za tak obľúbenými titulmi, ako sú F1 2019 či Dirt Rally 2.0, a stlačíte tlačidlo RESET? Odpoveďou je, samozrejme, titul menom Grid. Je však najlepšie, ak zaň dodáme v zátvorkách aj rok 2019, keďže táto hra je už štvrtým dielom série, ktorú v roku 2008 naštartoval rovnomenný GRID. Ako fanúšik pretekárskych hier a tiež celej série (hoci niektorých dielov viac ako iných) som sa a naozaj tešil a dúfal som, že sa štúdiu Codemasters opäť podarí priniesť to čaro balansovania na hrane medzi zábavným arkádovým bláznením a náročnejšími simulátormi, ktoré som si tak obľúbil pri prvom a druhom diele série.

RECENZIA: Argonus and the Gods of Stone je bezzubá adventúra, ktorá sa stratila v čase

Pokiaľ ide o počítačové hry, grécke mýty a báje nie sú obzvlášť vyhľadávaným artiklom. Spomínam si na starší, no skvelý Titan Quest, krvavú sériu God of War, moderný Assassin’s Creed Odyssey a v súčasnosti vyvíjanú stratégiu A Total War Saga: Troy. Kde sú však ďalšie hry? To už fakt nikoho nezaujímajú osudy neohrozeného Herkula? A čo tak malicherná bohyňa Héra, ktorej intrigy tak často špatia Olymp? Je hádam mocný Poseidon už len relikvia času, ktorá sa neustálym bičovaním morského prílivu pomaly rozpadla v piesočné zrnká? Našťastie sa do Grécka rozhodli zasadiť svoju najnovšiu adventúru vývojári zo štúdia Zojoi, ktorí sa pred piatimi rokmi blysli fantastickým remakom klasiky Shadowgate. Hoci slovo našťastie nie je tak úplne na mieste.

RECENZIA: Age of Wonders: Planetfall - Ťahových stratégií nikdy nie je dosť

Ešte jeden ťah a spať. To poznáte, nie? Hlavné kúzlo ťahových stratégií na čele s Heroes of Might & Magic či Civilization ani po viac ako dvoch desiatkach rokov nestratilo na sile, práve naopak. Z času na čas sa pripomenie prostredníctvom nových titulov. My sme sa pozreli na Age of Wonders: Planetfall, sci-fi pokračovanie doteraz fantasy série.

RECENZIA: Stygian - Čierny deň prišiel do Arkhamu

Na hry venované svetu Lovecrafta mám veľkú slabosť. Na svete ich nie je príliš veľa. Vždy ma preto zaujmú a minimálne sa pozriem, ako vyzerajú a či dýchajú tou správnou atmosférou. Keď som sa dopočul o hre Stygian, ktorá má navyše „oldschool“ RPG prvky, ani chvíľku som neváhal a túto hru som si jednoducho musel zahrať. Pýtate sa, či stojí za to? Tak potom čítajte ďalej.

RECENZIA: The Surge 2 je kvalitnou a poctivou Soulovkou

Hoci žáner Souls hier, subžáner definovaný náročnými akčnými RPG titulmi Demon’s Souls a Dark Souls, už dnes nie je také terno, aké bolo pred rokmi (keď podobné hry vychádzali ako na bežiacom páse), stále sa o neho zaujímajú niektoré herné spoločnosti a udržiavajú ho nažive. Rozhodne medzi ne patrí aj nemecké štúdio Deck13 Interactive, ktoré sa dostalo do povedomia práve titulom z tohto žánru - Lords of the Fallen. Nebola to zlá hra, no minimum inovácií oproti vyššie spomenutým Souls hrám ju odsúdilo na život vo večnom šedom priemere. Avšak čo nevidieť vyšiel ich druhý pokus, The Surge, ktorý zanechal fantasy a prechádzajúc do sci-fi priniesol aj kopec zaujímavých RPG mechanizmov.

RECENZIA: Final Fantasy VIII - Remastered je dôkazom toho, že nás má Square Enix za idiotov

Moje stretnutie s príbehom mladého vojenského kadeta Squalla Leonhearta a spoznanie jeho osudu ponímajúceho nielen boj proti prastarému nebezpečnému zlu ohrozujúceho svet, ale taktiež aj jeho vnútorný boj proti sebe samému, považujem za to najlepšie zo všetkého, čo ma počas môjho hráčskeho obdobia postihlo. Na rozdiel od iných, pre mňa sa nestala tou najlepšou Final Fantasy, ktorú som okúsil ako prvú, keďže tak nejako to býva pravidlom, ale až tá, ktorú som hral ako druhú v poradí. Final Fantasy VIII – moja najobľúbenejšia hra všetkých čias.

RECENZIA: Gibbous - A Cthulhu Adventure nie je žiadnou mačkou vo vreci

Ak spojíte Lovecrafta, transylvánsku mytológiu a tradičnú kreslenú 2D grafiku, získate buď totálny nezmysel, alebo – ako v tomto prípade – naozaj, naozaj podarený príbeh plný kultistov, hovoriacej mačky a jedného mimoriadne stereotypného detektíva.

RECENZIA: FIA European Truck Championship, pretekárska hra s kamiónmi, ktorá je aj zábavná?

Mám rád pretekárske hry. Takmer od malička som k nim inklinoval a jedna z prvých hier vôbec bola Pole Position, ktorú som hrával ešte na DOS-e. V posledných rokoch na poli počítačov aj konzol nastal taký veľký pokrok, že si môžu hráči užívať takmer fotorealistickú grafiku, no skoro vždy mi pri nových tituloch niečo chýba či vadí. Či už ide o rýchly nástup rutiny, stále častejšie zakomponovanie „surprise mechanics” ako nutnosť vylepšovať svoje autá alebo jednoducho rozpoltenie, keď hra nevie, či sa má správať arkádovo, alebo simulačne, čo sa týka jazdného modelu. Len nedávno som si skúsil užiť titul MotoGP 19, a hoci som musel zhodnotiť, že ide o fajn titul pre naozajstných fajnšmekrov a milovníkov motorie, nebol som ním nijako unesený. Tentokrát u mňa pristál kľúč ku hre FIA European Truck Racing Championship. Pretekárska hra s ťahačmi kamiónov. Na čo som sa to zase raz nechal nahovoriť?

RECENZIA: The Elder Scrolls Online - Elsweyr rozhodne „nie je na draka“!

Kto by to bol povedal, že draky zo Skyrimu mi niekedy budú tak chýbať? Najnovšia príbehová kapitola v The Elder Scrolls Online je síce o týchto majestátnych, inteligentných a... počkať, to už zasa myslím na Alduinovu bandu!

RECENZIA: MotoGP 19, len pre naozajstných fanúšikov

Vôňa spálenej gumy, zvuky motorov vytočených vysoko nad 10 tisíc otáčok znejúcich ako nahnevané sršne a všadeprítomné napätie vďaka ostrí noža, ktoré delí géniov v sedlách nadupaných strojov od pádu a potupy. Presne také pocity sa, aspoň mne osobne, spájajú s pretekárskou sériou MotoGP a šialencami, ktorí neváhajú osedlať neskutočne rýchle a výkonné motorky, aby si zmerali sily so svojimi protivníkmi. Čo ale robiť, keď nie je človek natoľko bohatý alebo nebojácny, aby si na takýto stroj sadol v reálnom svete, no stále si chce užiť čosi z tejto atmosféry? Odpoveď samozrejme prináša štúdio Milestone, ktoré mnoho fanúšikov pretekárskych hier sleduje už dlhé roky.