RECENZIA: Weird West - A tento poznáte? Stretnú sa prasací muž, vlkolak a indián...

Nie, nebojte sa, nepomýlili ste si stránku, nebudeme si tu rozprávať vtipy (ale možno mi sem-tam nejaký ubehne, prepáčte, nepomôžem si). Podtitul recenzie jednoducho vystihuje, s akou situáciou sa stretnete v najnovšom kúsku z dielne bývalých vývojárov Dishonored a Prey. Dámy a páni, pripravte sa, Weird West je poriadne atypické dobrodružstvo.

RECENZIA: Final Fantasy VI Pixel Remaster - je skvelou záverečnou bodkou za rozpačitou sériou remasterov

Pred 1000 rokmi došlo k veľkej tragédii, ktorá navždy zmenila ráz sveta. Vojna, ktorá sa zapísala do histórie ako War of the Magi, priviedla spoločnosť na okraj krachu a beznádeje. Zničená príroda, zničené ľudské osudy, zničený pokrok ľudstva. Kedysi svet prosperoval, využíval výhody mágie i technologických noviniek, no dnes už po mágii nie je ani chýru ani slychu a čo sa technologických výdobytkov týka, tie si len pomaly opäť začínajú hľadať miesto v životoch obyvateľov. Kataklizma postihla všetkých a všetko a svet sa ani po tak dlhej dobe naplno nespamätal.

RECENZIA: PC verzia remaku Final Fantasy VII by potrebovala svoj vlastný remake

Takže... 80 eur? Nie, nie, pýtam sa vážne. Je to ozaj správna suma? Prepáčte mi moje otázky, len sa snažím pochopiť, čo sa tu vlastne stalo. Pýtate sa, ako to vlastne myslím? Vec sa má tak, že hra vyzerá dosť chabo. Nie, ja si nič nedovoľujem, len poukazujem na to, že hra za tak vysokú sumu vyzerá proste tragicky. Chcete niečo konkrétnejšie? Tak predovšetkým, textúry sú zväčša priemerné, častokrát aj ťažko podpriemerné. A to ani nehovorím o jednoduchých tvaroch objektov, kvôli ktorým mi z času na čas levely pripadali ako vyskladané z lega.

RECENZIA: TOM CLANCY'S RAINBOW SIX EXTRACTION - Túto hru nebudete chcieť hrať sami

Pamätáte si ešte na Operáciu Chimera v Rainbow Six Siege? Zaujímavý event priniesol nielen obľúbenosť kooperácie v čisto PVP hre, ale aj myšlienku, ktorá sa neskôr pretavila do samostatnej hry v podobe práve recenzovaného titulu Extraction. A tak ju tu máme, čisto novú, neokukanú a najmä zaujímavú videohru, ktorá obohatila začiatok roka 2022. Stojí však za to?

RECENZIA: Fantastický God of War nastoľuje novú éru kvality portov konzolových hier na PC

Keď človek vo svojom živote dosiahne určitú hranicu súvisiacu s jeho vekom, začne sa pomaly sťahovať do úzadia a hľadať miesta, kde by mohol byť úplne sám. Ďaleko od banálnych problémov bežných ľudí, na ktorých vám ani nezáleží, od toho všetkého zhonu veľkých miest chvastajúcich sa ponukou nekonečných možností, no pritom tak veľmi prázdnych, ďaleko od všetkých hádok, podrazov, pokrytectva a ľudskej podlosti. Keď nadíde ten čas, človek sa stiahne do pomyselného úkrytu, aby tam prežil jeseň svojho bytia.

RECENZIA: ATOM RPG: Trudograd je perfektným „pokračovaním“ perfektnej RPG

Atom: Trudograd je buď sakra veľkou „standalone“ expanziou, alebo trochu okliešteným pokračovaním pôvodného Atomu – je takmer nemožné presne to určiť. Záleží však na tom? Za dobrú cenu získate hodiny a hodiny zábavného obsahu, ako na mieru šitého pre všetkých fanúšikov pôvodných dvoch Falloutov, ktorými sú Atom a Trudograd výrazne inšpirované.

RECENZIA: Final Fantasy V Pixel Remaster je znamenité RPG, ktoré rovnako zabaví aj po takmer 30 rokoch

No konečne! Trvalo to síce až päť hier, no napokon to prišlo. Square Enix nakoniec predsa len vyslyšalo prosby fanúšikov, aby jednotlivé diely série remasterov Pixel Remaster dotýkajúcich sa prvých šiestich hier z dôb 8 a 16-bitov nezľahčovalo a Final Fantasy V Pixel Remaster vydalo takmer v rovnakej náročnosti, aká bola prítomná v SNES verzii. Rýchlosť levelovania, body skúsenosti, Job body, ceny v obchodoch - všetko rovnaké. Dôvod na radosť? Určite. Znamená to, že tým pádom je pixelový remaster piateho dielu po tejto stránke dokonalý? To ani náhodou. Dôvodom je, že ani pôvodná verzia nebola nijako náročná.

RECENZIA: Marvel's Guardians of the Galaxy - I am Groot?

Časy katastrofálnych hier, ktoré sprevádzali blockbustery v kinách, sú dávno preč. Pamätáte si, aký paškvil vychádzal pred viac ako desiatimi rokmi? Každý jeden film prišiel s totálne odfláknutou hrou a tie s komiksovými superhrdinami často patrili k najhorším. Dnes je to úplne inak, pričom tituly ako Spider-Man na PlayStation patria medzi top vo svojich žánroch. Napriek tomu mám v sebe zapísanú opatrnosť z dávnych čias a najmä po nevydarenom pokuse s Avengers som bol voči Guardians of the Galaxy skeptický. Som však veľmi rád, že vám môžem porozprávať, ako som sa mýlil.

RECENZIA: Back 4 Blood očami dvoch veteránov: Ako dopadol nástupca Left 4 Dead?

Zombíci. Fenomén, ktorý v minulosti opantal celý svet. Filmy, seriály, komiksy... Nemŕtvi sa zabíjali vo veľkom a všade. Samozrejme, aj na počítačoch a konzolách! Aj vďaka tomu sme sa v roku 2008 dočkali vynikajúcej kooperatívnej zombie strieľačky Left 4 Dead a najmä jej pokračovania, ktoré si našlo svoju cestu do sŕdc miliónov hráčov. A hoci zombie mánia opadla, kvalitným novinkám nepovieme nie ani dnes. Patrí medzi ne aj duchovný nástupca Left 4 Dead s názvom Back 4 Blood?

RECENZIA: Age of Empires IV - Zopakuje sa kráľ je mŕtvy, nech žije kráľ?

Na Vianoce v roku 1999 si spomínam veľmi dobre. Pod stromčekom som si našiel Age of Empires II, o ktorom som dookola čítal v herných magazínoch. Hra, ktorá mala ulahodiť mojej posadnutosti rytiermi a preniesť do virtuálnej podoby stredoveké príbehy, ktoré som si predtým nacvičoval s LEGO postavičkami. Iste chápete, že k herným sériám, na ktoré sa vám viažu silné spomienky z detstva, pristupujete jednoducho inak. Kritickejšie, s veľkými očakávaniami, no zároveň opatrne, aby ste náhodou neodišli sklamaní.

RECENZIA: Final Fantasy IV Pixel Remaster má pekný príbeh, no zároveň nepekné šrámy na grafike a hrateľnosti

Keď pred 20 rokmi napísal Jíři Pavlovský vo svojej recenzii v jednom z čísel Oficiálneho českého PlayStation magazínu, že Final Fantasy IV drhne, trochu som tomu nerozumel. Hra to bola predsa príbehovo strhujúca, hrateľnostne bohatá a preplnená obsahom až do prasknutia, tak v čom bol problém? Ja som na rozdiel od neho hru okamžite zaradil medzi najlepšie hry série, ktoré som kedy hral. Dnes už asi ale viem, v čom bol ten problém. Zdá sa, že som ešte nemal dostatočné skúsenosti. Keď som sa totiž v súčasnosti po tak dlhej dobe k Final Fantasy IV opäť vrátil, už to také veselé nebolo. A nielen z dôvodu „vylepšení“, ktoré sa do hry dostali ako novinky série Pixel Remaster.

RECENZIA: King’s Bounty II - Šanca na oživenie značky a modernizovane žánru ostala nevyužitá

Mám pocit, že za viac než desať rokov môjho recenzovania by najpoužívanejšie slovné spojenie bolo premrhaný potenciál. Je to pre mňa jeden z najbolestivejších problémov, akým môže hra trpieť. O to viac, pokiaľ ide o obľúbený žáner alebo sériu. King’s Bounty II týmto neduhom trpí najviac spomedzi množstva titulov, ktoré si za poslednú dobu vybavujem.

RECENZIA: Final Fantasy III Pixel Remaster je prvá hra remasterovanej série nepôsobiaca slávnej značke hanbu

Vedeli ste, že sa Final Fantasy III v klasickej 2D grafike prvýkrát od roku 1990 dostáva oficiálne na západ až práve týmto vydaním Pixel Remaster? Dodnes bola 2D verzia z konzoly NES exkluzívna len pre Japonsko a k nám sa svojho času dostal až zaujímavo podaný 3D remake na Nintendo DS, ktorý bol neskôr vydaný aj na iné platformy. Pre fanúšikov série je tento moment veľmi cenný, nakoľko sa tým uzatvára jeden obrovský kruh výčitiek a frustrácie, že my, západní hráči, sme boli tak dlho ukracovaní o tento kus videohernej histórie, čo mnohí častokrát vnímali až veľmi osobne.

RECENZIA: Chernobylite - Ďalší výlet do zóny za sprievodu praskania dozimetra

Chernobylite som si prvýkrát všimol ešte v roku 2019, keď sa hra nachádzala v early access programe na Steame, pred ktorým ešte prebehla Kickstarterová kampaň. Napriek tomu, akú popularitu a oddanú fanúšikovskú základňu si vybudovala séria STALKER, kvalitných titulov zasadených do tohto prostredia je veľmi málo. Chernobylite mal navyše ambície byť sci-fi hororom s prvkami survival a craftingu, čo vôbec neznelo ako zlý nápad. Ale viete, ako to chodí s ambicióznymi hrami, najmä keď sú dlhšie v predbežnom prístupe a nestojí za nimi kamarát s adekvátnym množstvom financií.

RECENZIA: Final Fantasy II Pixel Remaster: Nadčasové RPG, ktoré ťahá ku dnu veľmi nízka náročnosť

Po slabom remasteri prvého dielu Final Fantasy Pixel Remaster (hodnotenie 2/5) sa v tejto recenzii pozrieme na v poradí druhú hru série zo šiestich, ktorú sa spoločnosti Square Enix podujalo vydať v novej pixel-artovej grafike a s rôznymi, podľa ich slov, vylepšeniami hrateľnosti. V prvej časti ma trápila predovšetkým veľmi slabá obťažnosť, ktorá vychádzala z prakticky neexistujúceho balansu v dôsledku nízkej náročnosti súbojov, a paradoxne vysokých odmien za ne.

RECENZIA: Final Fantasy Pixel Remaster je tak jednoduchá hra, že ma to ako hráča až uráža

Keď som si pred mnohými rokmi predstavoval, ako recenzujem úplne prvý diel legendárnej a pre mňa úplne najobľúbenejšej série Final Fantasy, vôbec to nevyzeralo tak, ako to nakoniec dopadlo v tejto recenzii. Dnes už posvätnú hru predovšetkým ranných konzolových RPG titulov som v predstavách chválil za jej nekompromisnosť a schopnosť posúvať hráčov vpred skúšajúc ich um, trpezlivosť a odolnosť. Pôvodná verzia vydaná na NES v roku 1987 taká naozaj aj bola a výrazne sa nezmenili ani nasledujúce grafické remaky pre handheld Wonderswan Color a konzolu Sony PlayStation.