Spoločnosť Ubisoft v roku 2015 na akcii Electronic Entertainment Expo vyrukovala s ohlásením zaujímavej hry s názvom For Honor a okamžite medzi hráčmi vzbudila o tento titul veľký záujem. Prvá ukážka zaujala predovšetkým svojím technickým spracovaním a nezvyčajným zasadením, keď sa na jednom mieste stretávajú rôzne kultúry bojovníkov, konkrétne rytieri, Vikingovia a nechýba ani zastúpenie z radov samurajov.
Pôvodne bola hra prezentovaná ako multiplayerová hack&slash záležitosť, no postupom času došlo k spresneniu, pričom online časť bude dopĺňať aj príbehová kampaň, kde si vyskúšame všetky tri spomínané frakcie.
Samozrejme, hra nechýbala ani na tohtoročnej konferencii E3. Na nej spoločnosť Ubisoft oznámila dátum vydania hry, ktorý sa stanovil na 14. február 2017. Nesmela chýbať ani ukážka z príbehovej kampane, ktorú sme vám priniesli v našich horúcich novinkách z E3.
Nás predovšetkým potešila možnosť zahrať si hru v predstihu v uzatvorenej alfe. Tá prebehla počas tohto víkendu, takže sa s vami môžeme podeliť o dojmy z hrania multiplayerovej časti hry.
Alfa obsahovala tri multiplayerové módy Duel (1v1), Brawl (2v2) a Domination (4v4). V každom z nich sme si mohli vybrať oponenta z radov hráčov alebo počítačom riadeného nepriateľa. Módy sa v podstate líšili len svojím počtom nepriateľov, takže uvidíme, čo nám prinesie plná verzia hry, v ktorej bude k dispozícii pätica módov.
Uzatvorená alfa rovnako ponúkla tri rôzne mapy: Overwatch, River Fort a Citadel Gate. Po tomto výbere nasleduje voľba hrdinu. Mali sme možnosť vyskúšať si hrať za všetky tri frakcie, ktoré dopĺňali dve rôzne triedy za každú frakciu.
Za rytierov sme si mohli vyskúšať triedu Conqueror a Warden, Vikingov zastúpili triedy Raider a Berserker, no a u samurajov to boli Orochi a Kensei. Celkom logicky má každá frakcia a jej trieda svoje typické vlastnosti a schopnosti.
For Honor ponúka skutočné pestrú škálu systému progresu. Od maličkostí, keď si svojho hrdinu upravíte a sfarbíte podľa vlastných predstáv, dochádza aj na úpravu samotných schopností, ktoré získavate pomocou známych experience bodov po každom súboji. Samozrejme, aj tu platí, že pokiaľ ste v súbojoch úspešnejší, váš postup bude rýchlejší. Musím povedať, že má ponúknuté možnosti už len v uzatvorenej alfe veľmi prekvapili.
Súboje prebiehali podľa potreby na päť kôl, pričom každý súboj bol jedinečný. Súbojový systém pripomína hru Kingdom Come: Deliverance, kde rovnako určujete smer útoku a blokovania. Pokiaľ by som ho mal porovnať so spomínaným Kingdom Come: Deliverance, vo For Honor sú súboje podstatne viac zábavnejšie a dynamickejšie. Nerátajte však so žiadanými špeciálnymi super kombami. For Honor to hrá na priamočiarosť a taktiku počas boja.
Spočiatku som mal menší problém zvládnuť systém boja, no postupom času si ho osvojíte a vtedy začne skutočne poriadna zábava. Veľmi ma potešila možnosť vyskúšať si súboj v úvodnom tutoriále, takže by ste s ním nemali mať zásadný problém.
Ja som mal možnosť vyskúšať si alfu na PlayStation 4 a po technickej stránke nemôžem hre nič vytknúť. Hra vyzerala výborne a predovšetkým modely hrdinov a ich animácie pôsobili vierohodne. Nemenej dôležitá zvuková stránka hry si taktiež zachovala kvalitnú úroveň, takže v tomto smere je tiež absolútna spokojnosť.
For Honor som si jednoducho vychutnával a aj po niekoľkých desiatkach súbojov ma hra nezačala nudiť. V tomto momente vlastne alfe nemôžem nič zásadné vytknúť, občas možno dochádzalo k zdĺhavému vyhľadávaniu hráčov, no verím, že v plnej verzii sa to zlepší.
Už teraz je jasné, že titul For Honor má skvele našliapnuté, a ak vývojári sľubne vyzerajúci multiplayer doplnia kvalitnou príbehovou kampaňou, tak sa máme skutočne načo tešiť!