Nie je však neskoro?
Battlefield 2042 patril k najhorším herným vydaniam v roku 2021. Hra bola očividne nedokončená s mnohými dizajnovými kiksmi a nebyť faktu, že EA sa predajom Ultimate edície hry zaviazalo dodať aspoň štyri sezóny, tak pochybujeme, že by sme sa dočkali post-launch podpory.
Teraz sme však rok po vydaní a hra je celkom jasne v lepšom stave. A tak štúdio žiada hráčov o druhú šancu. Dostať sa k nej je navyše jednoduché, pretože so spustením tretej sezóny bola hra pridaná do predplatených služieb PC Game Pass, Xbox Game Pass Ultimate a EA Play.
Webu PC Gamer sa poradilo vyspovedať niekoľko členov štúdia DICE o neľahkom vydaní hry a o tom, ako ďaleko sa dostali.
„Dostali sme hru a jej kvalitu na takú úroveň, že tím chce do hry zapojiť viac hráčov,“ povedal hlavný producent hry Battlefield 2042 Ryan McArthur. „A na začiatku sme tam neboli. Neverili sme, že by bolo férové privádzať nových hráčov do hry, ktorej zážitok nezodpovedá tomu, čím mala byť. Takže: Sme tam. Myslím, že je to pre nás dobrý bod. Z hľadiska živých služieb však chceme naďalej robiť viac. Chceme, aby táto hra bola lepšia.“
McArthur priznal, že vydanie nebolo ľahké a štúdio minulo svoj cieľ čo sa týka dizajnu. Podľa neho však cieľom hry bolo tlačiť dopredu a byť inovatívny. To bol dôvod, prečo sa rozhodli vytvoriť hru pre 128 hráčov: „[Hráči] milovali chaos,“ povedal McArthur. „Ale v tom chaose sa musíte cítiť inteligentne, musíte byť schopní byť strategickí. Chaos pre chaos niekedy nie je taký zábavný.“
Producentka Alexia Christofi dodala: „Vystrelili sme na Mesiac a tesne sme ho minuli,“ povedal Christofi o štarte. „A myslím, že odklad prvej sezóny bol pre nás ťažký. Bolo to ťažké, ale tím si uvedomil, že to robíme zo správnych dôvodov a že sa musíme sústrediť na to, ako sa uistiť, že spätná väzba od komunity je viac zakotvená v tom, čo robíme.“
„Veľká časť spätnej väzby, ktorú sme dostali, bola negatívna v tom zmysle, že bola agresívne, agresívne negatívna, ale to neznamená, že bola zlá,“ povedal McArthur. „Kľúčom k úspechu pre nás bolo prebrať ich a povedať: ‚Ak odstránime emócie, čo povedali? Čo im chýba?“
„Veľmi nám záleží na tom, aby sme získali spätnú väzbu a uvedomili si, že naši hráči sú tí, ktorí Battlefield milujú, vždy ho milovali a my sa od nich môžeme veľa naučiť.“
A tak sa začali práce. Mapy boli a sú prepracované na to, aby lepšie pojali zápasy pre 64 hráčov. Bugy sú postupne opravované, balansové zmeny posunuli hru poriadne dopredu. A začiatkom budúceho roka sa chystá znovu-zavedenie herných tried. Preto DICE dúfa, že na hru s v budúcnosti spomínať podobne ako na Battlefield 4, ktorý bol tiež vydaný v problematickom stave.
„Začalo to síce drsne, ale teraz je to naozaj dobrá hra.“ Práca na dosiahnutí tohto cieľa pokračuje, ale jedným z pozitívnych znakov pre hru je, že počet súčasne hrajúcich hráčov na službe Steam po začiatku 3. sezóny vyskočil a dosiahol maximá, ktoré neboli zaznamenané krátko po spustení. A medzi kritickými hráčmi, ktorí zostali, sa tón konverzácie mení. Stále chcú viac obsahu, stále si želajú, aby sme sa neučili tak, ako sme sa učili, ale rozhovor, ktorý vedú, sa mení z negatívneho na konštruktívny a v niektorých prípadoch na pozitívny.“
Podľa McArthura čakajú hráčov ešte minimálne dve sezóny, pričom tá piata prinesie známu mapu z hry Battlefield 4. Predpokladáme, že následne EA vyhodnotí, či má zmysel pokračovať v príprave nového obsahu pre hru, alebo sa plne sústredia na pokračovanie.
„Už sme v predprodukcii nových zážitkov z Battlefieldu, ktoré pripravujú DICE, Ripple Effect a Ridgeline Studios,“ napísal Beede. „Ako globálny tím, ktorý teraz pôsobí vo viacerých štúdiách, chceme naplno rozvinúť potenciál tejto série ako jednej z najlepších strieľačiek z pohľadu prvej osoby. Toto globálne úsilie nám umožňuje pracovať na týchto nových zážitkoch a zároveň naďalej disponovať tímom, ktorý sa venuje budúcnosti hry Battlefield 2042,“ povedal generálny manažér série Battlefield Byron Beede.