Klasika v segmente.
V roku 2021, kedy sme zažili vrchol tzv. blockchain horúčky začali vznikať play-to-earn hry ako huby po daždi. Respektíve, začali vznikať sľuby o play-to-earn hrách ako huby po daždi. Všetky sľubovali jedno – prepracovanú in-game ekonomiku, ktorá vás odmení za hranie a kde predmety, ktoré získate budú reálne vaše.
Jednou z nich bola aj hra Untamed Isles – hra inšpirovaná sériou Pokémon, ktorá toho nasľubovala veľa, no nakoľko potrebovala financie na rozbeh, tak šla na Kickstarter. Tam vyzbierala vyše 500 tisíc dolárov.
Prešiel však iba rok a hra je kompletne mŕtva a vývojárskemu štúdiu došli peniaze. A nakoľko ju takmer nikto nehrá, tak neexistuje spôsob, ako efektívne zarábať peniaze, čo odrádza potencionálnych „investorov“ od hrania. A tak vývojárske štúdio ohlásilo pozastavenie vývoja hry, pričom citovalo „zmenu v ekonomickom prostredí,“ čo v preklade znamená, že trh s kryptomenami sa zrútil. A nakoľko ich sľuby boli priamo naviazané na kryptomeny, tak si to odniesli v plnej miere.
Štúdio však podotklo, že existuje možnosť, že sa k vývoju hry v budúcnosti vrátia, no všetko bude závisieť od stavu kryptomien.
Čo je však ešte horšie – kvôli prázdnemu bankovému účtu vývojári ani nemajú možnosť vrátiť peniaze tým, ktorý do vývoja investovali cez Kickstarter. A tí hráči očividne nie sú nadšení.
Paradoxom celej situácie je fakt, že iba pred dvoma týždňami vývojári hlásili dátum vydania hry na 6. októbra a pochválili sa, že peniaze z Kickstarteru zabezpečili dokončenie základných funkcionalít a hrateľných prvkov hry.