Ako Valve určilo finálny dizajn.
Vytvoriť handheld zariadenie je extrémne náročné. Odhliadnuc od potrieb ergonómie totiž musíte na malý priestor osadiť solídny displej, výkonné komponenty a tie musíte chladiť tak, aby ste pri tom neohluchli a zároveň musíte do zariadenia pridať dostatočne veľkú batériu, aby tá prenosnosť systému mala vôbec nejaký zmysel. Podarilo sa to Nintendu, aj keď to vzhľadom na výkon Switchu nemalo až taký problém a podarilo sa to aj Valve so Steam Deck.
A zatiaľ čo handheldy postupne pristávajú do schránok hráčov, tak dizajnéri Valve porozprávali, aký bol dizajnový proces zariadenia. Výsledkom je obrovské množstvo prototypov a zatiaľ čo niektoré z nich sa podobajú na výsledný Deck, tak niektoré sú absolútne odlišné: „Pracovali sme aj s verziami, ktoré mali kĺbové pánty na oboch stranách. Veľa rôznych skúmaní fyzickej formy, ktorú držíte a určovania, aký tvar by mali mať, rôzne veľkosti obrazoviek a ďalšieho sme skúšali počas fázy prototypovania,“ povedal dizajnér Valve Greg Coomer.
Prototypy však nezahŕňali iba rôzne tvary a veľkosti ale aj rôzne farby. Steam Deck sa predáva iba v čiernej farbe, no Valve v budúcnosti nevylučuje ďalšie farebné varianty.
To, ako mohol Steam Deck vyzerať si môžete pozrieť v galérii nižšie.