Valve sa neplánuje pridať.
Konsolidácia herného priemyslu v posledných mesiacoch nabrala na poriadnom tempe. Microsoft kúpil Activision Blizzard, Sony zas štúdio Bungie a netreba zabúdať ani na Embracer Group a Tencent, ktorí nakupujú pravidelne. A aj keď mnohí vyjadrujú svoje obavy, tak šéf Valve Gabe Newell spí pokojne.
„Viete, konsolidácia môže byť často motivovaná divnými dôvodmi. Bol som na niekoľkých stretnutiach, kde ľudia hovorili o svojich rozhodnutiach o akvizícii a pre niekoľkých bol dôvodom akvizície fakt, že môžu vyhodiť niekoľko ľudí v G&A sektore (General and Administrative Expense). A pre mňa to bolo také, že naozaj? To je stratégia? Keď počujete slovo synergia, tak to, čo to v skutočnosti znamená je že vyhodíte niekoľko manažérov, pretože máte dosiahnutý strop. Niekto vytiahne tabuľku a hotovo. No pre mňa je to „Áno, no neviete, koľko ľudí a inžinierov stratíte pretože narúšate chod spoločnosti. A máte nerealistický pohľad na to, čo sa stane.“
Newell pripomína, že vlny konsolidácie v hernom priemysle aj mimo boli už predtým a tie sa striedajú s obdobím, kedy sa veľké štúdia odtrhujú od spoločností, pričom poukázal na odchod Bungie z Microsoftu v roku 2007 alebo odchod IO Interactive zo Square Enix v roku 2017.
„Ako prezident spoločnosti rozumiem tomu, že je zábavné byť tým, ktorý narúša a presúva veci, no nemyslím si, že iba to by mal byť dôvod na akvizície pokiaľ to nie je lepšie pre zákazníka. Takže mám podozrenie, že niektoré z týchto akvizícií sa nevyplatia. A niektoré zas budú úspešné. Pretože ktokoľvek robí akvizíciu musí rozmýšľať nad tým, čo navyše to prinesie. Nie v štýle toho, aby bolo impérium väčšie, ale „Aká je možnosť robiť lepšiu prácu pri vytváraní herných zážitkov pre ľudí?“