Známka nekvality.
Battlefield 2042 naďalej plní stránky herných webov, no bohužiaľ v 90% prípadoch je to zo zlých dôvodov. Či je to technický stav, bugy, neúspešné predaje, odklady a opravy. A ani dnešok nebude iný, aj keď je pravdou, že teraz sa budeme venovať inému aspektu hry – dizajnu.
Battlefield 2042 totiž priviedol do hry systém špecialistov, ktorý je populárny v konkurenčných FPS sériách, no tento systém prakticky potlačil tradičnú štruktúru herných tried a to sa fanúšikom série pochopiteľne nepáčilo. A z dizajnových rozhodnutí DICE nie je nadšený ani bývalý dizajnér štúdia David Goldfarb, ktorý sa zaskvel hlavne pri hrách Bad Company 2 a Battlefield 3.
„Mám niekoľko otázok ohľadom produktu. Snažím sa prísť na to, prečo boli niektoré dizajnové rozhodnutia urobené. Prečo hra nemá menšie mapy pre vojsko? Prečo bol zvolený počet hráčov v 128, keď mapy nemajú priestor pre peších vojakov? Prečo sú mapy bez detailov?“
„Nikto nekontroloval kvalitu? Kto si myslel, že tento zážitok je poctou pre Battlefield sandbox a posúva ho ďalej? Som ohromený množstvom prešľapov a to aj vzhľadom na to, že viem, že mnoho z nich je výsledkom práce ľudí zhora. A pre mojich kolegov a priateľov tam – ufff.“
Na správy o tom, že pre EA je už dôležitejšou sériou Apex Legends ako Battlefield reagoval Goldfarb ako na niečo „veľmi depresívne“ a pre ako bývalého člena štúdia DICE „je to bolestivé sledovať.“
some days I wonder about the alternate reality in which we make BFBC3, not BF3. Would love to have had a shot at it, not that I regret Bf3, but my heart is now and forever Bad Company
— David Goldfarb #BlackLivesMatter (@locust9) February 2, 2022
„Niektoré dni premýšľam nad alternatívnou realitou, kedy by sme robili Battlefield Bad Company 3 a nie Battlefield 3. Bol by som rád, keby som dostal tú možnosť a aj keď neľutujem Battlefield 3, tak moje srdce bolo vždy u Bad Company 3.“
Goldfarb nie je členom štúdia DICE od roku 2012, kedy odišiel, aby sa stal šéfom vývoja v štúdiu Overkill, ktoré prinieslo svetu hru Payday 2. V súčasnosti je kreatívnym šéfom indie štúdia The Outsiders, ktoré vytvorilo hru Metal: Hellsinger.