Opäť vďaka AI.
Nvidia priniesla revolúciu do sveta supersamplingu so svojou technológiou DLSS a teraz sa pokúsi o to isté, akurát v opačnom garde. Namiesto zlepšenia frameratu pri zachovaní kvality obrazu sa bude snažiť ponechať framerate hry na rovnakej úrovni, no zároveň zlepšiť kvalitu obrazu, ktorý produkuje.
DLDSR je skratka pre Deep Learning Dynamic Super Resolution a hráčom bude táto technológia sprístupnená v ovládačoch, ktoré budú vydané 14. januára. DLDSR renderuje hru vo vyššom rozlíšení pri použití Tensor jadrier v RTX grafických kartách a následne zredukuje hru do finálneho zobrazovaného rozlíšenia, no zároveň tým pádom produkuje ostrejší obraz s lepším vykreslením detailov.
Nvidia vydala screenshot, ktorý ukazuje, ako by to malo vyzerať v praxi a to na hre Prey. Pri použití natívneho rozlíšenia 1080p dosahovala hra 145FPS a po aktivácii DLDSR 2.25x sa interné rozlíšenie hry zvýšilo na 1620p, pričom výkon zostal až na výnimku dvoch FPS zachovaný. Pri prepnutí na DLDSR 4x sa interné rozlíšenie zvýšilo na plnohodnotné 4K, no tu už padol framerate na 108FPS.
Navyše ide o technológiu, ktorá funguje na úrovni ovládačov a preto by podľa Nvidie mala fungovať vo väčšine hier, no budete k tomu potrebovať RTX grafickú kartu s Tensor jadrami.