Nič z toho však vo finálnej hre nie je.
Už od prvej prezentácie Battlefield 2042 bolo zrejmé, že vývojárov zaujala tematika vrtochov počasia a prírodných katastrof v blízkej budúcnosti. Celé príbehové pozadie hry hovorí práve o tom a pri hraní sa tieto udalosti hráčom manifestujú v podobe tornáda. Pôvodné plány však boli omnoho komplexnejšie.
Prezradil to známy Battlefield insider Tom Henderson. Podľa jeho informácií sa totiž v prezentácii hry z leta minulého roka mali v hre nachádzať rôzne prírodné úkazy, ktoré by ovplyvňovali správanie sa hráčov a dianie na bojisku. Medzi nimi mali byť napríklad ohnivé tornáda, zemetrasenia, erupcie sopiek či tsunami.
A summer 2020 presentation of #Battlefield2042 contained earthquakes, fire tornadoes, tsunamis, and volcano eruptions – But due to lack of time, they needed to just focus on the twister.
— Tom Henderson (@_Tom_Henderson_) December 19, 2021
The game needed another year, man. pic.twitter.com/0G0WPwUW3U
Taktiež to však ukazuje na veľký problém pri vývoji hry – čas. Tieto mechaniky boli totiž z hry vystrihnuté kvôli nedostatku času a DICE sa rozhodlo, že bude lepšie sústrediť sa na „jednoduché“ tornádo, ktoré následne do hry aj zapracovali.
Henderson taktiež prezradil, že všetky plány DICE po vydaní sú kompletne prekopávané a momentálne sa rozhoduje o tom, aká dlhá bude podpora hry a v akej podobe. Nič z toho však určite nie je dobrou správou pre dlhoročných fanúšikov tejto série. A taktiež to nevrhá veľmi dobré svetlo na vedenie EA, ktoré ešte začiatkom tohto roka tvrdilo, že vývoj hry ide popredu…
…tomu snáď dnes neverí asi nikto.