Tuto sa Square veľmi nevytrápil.
To bolo radosti, keď sme sa počas The Game Awards dozvedeli, že remake Final Fantasy VII mieri na PC. Prvým varovným signálom však bolo, keď sa Square Enix pokúsil PC komunitu dotlačiť k zvýšeniu cien PC hier na 80€ a druhým je samotná hra.
PC port sa totiž nedá označiť inak ako katastrofálny. Informovali o tom viaceré weby na čele s Digital Foundry a PC Gamer. Hra je síce stabilná a nepadá, no všetko ostatné je proste zlé. Zabudnite na štandardy PC hrania v podobe širokej škály možností nastavenia – hra vám dovolí nastaviť rozlíšenie, rozlíšenie textúr, rozlíšenie tieňov, framerate a počet zobrazovaných postáv. Žiadne nastavenia motion blur, V-Sync, anti-aliasingu a množstvo ďalších tu však nenájdete. V hre sa taktiež nedá v nastaveniach vypnúť dynamické škálovanie rozlíšenia, čo produkuje často rozmazaný obraz. Našťastie v tomto prípade už zabrali moderi, ktorí vydali mod, ktorý DRS vypne.
Oveľa väčším problémom je však stuttering, ktorý vás postrehne prakticky bez ohľadu na to, aký výkonný počítač máte: „Každý efekt, ktorý je zobrazovaný po prvýkrát je doplnený dlhým stutterom,“ napísal redaktor Digtal Foundry Alexander Battaglia a neskôr na sociálnej sieti ResetEra dodal: „Skromne navrhujem, aby si túto hru nikto na PC nekupoval. Je to prakticky najhoršie vydanie AAA hry na PC za veľmi dlhú dobu.“
I never really do this, since I usually cover this in a video, but @oliemack is going to be on this when I am on holiday. But this is just one brief moment in the first 5 minutes of the game. Spinning the camera causes a sustained drop and then a big stutter. RTSS does not see it https://t.co/pvTAML3dEX pic.twitter.com/UgDWzO9Iav
— Alexander Battaglia (@Dachsjaeger) December 17, 2021