Pohľad do kuchyne DICE.
Od vydania Battlefield V uplynuli tri roky. To znamená, že štúdio DICE malo tri roky na to, aby vytvorili pokračovanie hodné názvu série. A aj napriek tomu, že sa im dostalo pomoci ďalších štúdií vrámci Electronic Arts sa im to nepodarilo. Hra má na OpenCritic priemer 65/100 a ide o najslabšie hodnotenú hru v histórii série. A veľa chvály sa nedočkala ani zo strany fanúšikov.
Čo sa teda stalo? Prečo sme napriek trom rokom vývoja dostali polodokončený produkt, ktorý by potreboval ešte minimálne pol roka vývoja? Na tieto otázky sa vďaka svojim zdrojom v štúdiu DICE pokúsil odpovedať známy insider Tom Henderson a ak máme byť úprimní, tak po jeho najnovšom videu nám neostáva nič iné, iba si ťukať na čelo.
Henderson totiž poskytol zhrnutie vývoja Battlefield 2042, pri ktorom sa mnohým fanúšikom série zdvihne žalúdok:
- Vývoj hry sa začal v období vydania Battlefield V a mandát EA bol jednoduchý – skopírovať to, čo je na trhu s multiplayerovými FPS hrami populárne aby 2042 konkuroval ostatným hrám.
- Herné triedy ako ich poznáme boli úplne odstránené začiatkom roka 2020.
- DICE malo veľké problémy pri vývoji, pretože ide o cross-gen hru vyvíjanú na 5 rôznych platforiem a 8 rôznych SKU (Xbox One, Xbox One X, Xbox Series S, Xbox Series S, PlayStation 4, PlayStation 5, PlayStation 4 Pro a PC) a vývoju určite nepomohla pandémia.
- Hra mala byť pôvodne zameraná na Battle Royale no v lete 2020 bol koncept zmenený na tradičnejšiu Battlefield hru so špecialistami a 128 hráčmi. To znamená, že aj keď teoreticky bola hra vo vývoji 3 roky, tak súčasný koncept bol pripravený za približne 1 rok a 3 mesiace.
- Originálny koncept hry bol presunutý do módu Hazard Zone.
- Celé vyjadrenia EA o tom, že hra je „popredu s vývojom“ boli založené na nerealizovateľných plánoch vedenia Electronic Arts a ich predpokladoch.
- V marci 2021 vedenie DICE skonštatovalo, že nezvládne pripraviť hru a potrebuje pomoc a preto im EA poskytlo na pomoc štúdio Criterion Games.
- Vývojári zažívali problémy s enginom, nestabilitu a celkovú nevyladenosť k čomu neprispelo stresujúce prostredie vývoja, ktoré malo na svedomí vedenie DICE.
- Celkovo teda môže za katastrofálny stav hry nedostatok času. Nemenovaní zamestnanci DICE mu prezradili že hra by potrebovala ešte približne rok vo vývoji.
- Z nejakého dôvodu EA zamietlo štúdiu DICE koncept vytvorenia Bad Company 3, pretože si mysleli, že sa hra nebude predávať.
- Henderson taktiež prezradil, že zo štúdia DICE odišlo v posledných rokoch masívne množstvo vývojárov a „DICE je v dnešnej dobe tak rozdielne štúdio, že by potrebovalo zmenu mena, aby to reflektovalo realitu.“
- Battlefield 2042 však v budúcnosti dostane Battle Royale mód.
Čo sa však týka budúcnosti série Battlefield, tak Henderson potvrdil, že v súčasnosti DICE pracuje na koncepte strieľačky s hrdinami. V hre budú proti sebe bojovať práve tieto hrdinské postavy a hra by mala byť zasadená do neskoršieho časového obdobia ako 2042. Snahou EA bude dať týmto postavám viac príbehového pozadia a spraviť z nich naozaj unikátne postavy.
Veci však v súčasnosti nie sú isté kvôli nie príliš pozitívnemu prijatiu Battlefield 2042. DICE totiž momentálne pracuje na opravách hry a snaží sa načúvať komunite. A možno tá ich presvedčí, že ísť smerom ešte ďalej od jadra série Battlefield možno nie je najlepšie riešenie.
Prečítajte si tiež