Skvelo dopadla aj konzolová verzia.
Spolu s vydaním konzolovej verzie Microsoft Flight Simulator majú dôvod na radosť aj PC hráči tejto hry. Odteraz sa totiž môžu na väčšie PC konfigurácií tešiť na oveľa vyšší framerate. PC verzia sa totiž dočkala aktualizácie, ktorá priniesla lepšiu podporu viacerých jadier procesora, lepšie využitie GPU, rýchlejšie načítavacie obrazovky a menej stutterov a to vďaka tomu, že štúdio prekopalo mnoho častí enginu hry, čo vyústilo vo „výkon zdarma.“
Ako veľký je rozdiel? Redaktor The Verge Tom Warren otestoval verziu hry s novým patchom na zostave i9-11900K a RTX 3080Ti a namiesto priemeru 45FPS dosiahol pri hraní hry priemer 68FPS pri rozlíšení 1440p, čo je nárast o vyše 50%.
Tento výkonnostný pokrok bol navyše dosiahnutý bez toho, aby bola hra portovaná na DirectX 12 API, čo je tiež plánované v blízkej budúcnosti a to by malo priniesť ďalšie výkonnostné zlepšenia.
Čo však konzolová verzia? Tú zas otestoval populárny Youtube kanál El Analista De Bits a ten zistil, že
- Xbox Series X verzia funguje v natívnom 4K rozlíšení, zatiaľ čo Xbox Series S verzia funguje v natívnom 1080p rozlíšení.
- Hra je uzamknutá na 30FPS, no ak máte VRR displej, tak framerate sa odomkne.
- Xbox Series X verzia sa približuje k najvyšším nastaveniam PC verzie, zatiaľ čo pri Series S je znížená dohľadnosť.
- PC verzia má trochu vyššiu kvalitu oblakov, odrazov a niektorých textúr.
- Občas to pri hraní „šklbne“ a framerate sa prepadne, pričom častejšie prepady registroval na Xbox Series X.
- Načítavanie je omnoho rýchlejšie na Xbox Series S a to vďaka nižším nastaveniam.